مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي فریمان را حلقه واصله و تکمیلی گردشگری مشهد دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با اشاره به ظرفيت هاي گردشگري موجود در شهرستان فريمان و نزديكي اين شهرستان به مشهد مقدس گفت: فريمان در واقع حلقه تكميلي و واصله گردشگري مشهد است.

حسين زارع صفت با اشاره به اینکه شهرستان فريمان در هر سه حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري داراي ظرفيت هاي بسيار بالايي است، افزود: اين ظرفيت ها در كنار نزديكي فريمان به مشهد مقدس باعث شده تا فريمان حلقه تكميلي و واصله گردشگري مشهد باشد و كه همين امر مي تواند باعث توسعه پايدار گردشگري در فريمان شود

زارع صفت از فعال کردن برنامه هاي حوزه گردشگري از جمله بوم گردي اين شهرستان خبر داد و تصریح کرد: البته در اين خصوص مشاركت مسئولان محلي و ايجاد فرهنگ مناسب براي بهره برداري از اهميت بالايي برخوردار است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر برگزاري تورهاي گردشگري از مشهد به فريمان درحال شكل گيري است افزود: البته بايد برنامه ريزي ها براي سفر به فريمان از ديگر شهرهاي كشور به فريمان نيزصورت گيرد كه لازمه آن تامين زير ساخت ها و نظام مديريت بهره برداري است.

زارع صفت اظهار داشت: فريمان بايد به نقطه ثقل و مقصد گردشگري در استان تبديل شود كه در اين خصوص اطلاع رساني مناسب باید انجام گیرد.

وي موضوعات قابل پیگیری در این شهرستان را طرح جامع احياء و معرفي آثار شاخص فريمان از جمله بند فريمان، كاروانسراي سنگ بست، ميل و مقبره ارسلان جاذب، منطقه شاهان گرماب دانست و تصریح کرد:: يكي از مشاهير بزرگ فريمان استاد شهيد علامه مرتضي مطهري است كه منزل اين استاد كه در حال حاضر تبديل به موزه شده است نيز بايد پيش از پيش مورد توجه و مرمت و حفاظت قرار گيرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.