مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری تبریز ایجاد بازارچه های محلی را راه حل مناسبی برای کاهش سفرهای درون شهری دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، 'مهدی مهرداد' افزود: با توجه به توسعه روزافزون شهر، ایجاد چنین بازارچه هایی در محله ها می تواند بار سنگین ترافیک مرکز شهر را کاهش داده و هزینه های شهروندها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وی گفت: به همین منظور سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری در صدد است تا با اجرای طرح های مختلف نسبت به افزایش چنین بازارچه هایی در داخل شهر اقدام کرده و برای رفاه حال شهروندها گام های مثبت و مفیدی بردارد.

مهرداد افزود: بر این اساس تا کنون بازارچه های محلی شهید صمدی، شهید یاغچیان، بیلان کوه، میثاق و میلاد راه اندازی شده است که درآنها علاوه بر میوه و تره بار، انواع محصول های کشاورزی و لبنی به شهروندها عرضه می شود.

وی گفت: مراحل ساخت و آماده سازی بازارچه میدان انقلاب نیز در یکی از محلات پرجمعیت تبریز در حال آماده سازی است.

وی با بیان اینکه سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری وظیفه کنترل، نظارت و مدیریت بازارچه های محلی را بر عهده دارد، گفت: بر اساس تصمیم شهرداری تبریز، کار مدیریت این بازارچه ها به بخش خصوصی و خود مردم واگذار می شود.

وی افزود: راه نجات کلانشهر تبریز از ترافیک سنگین در نقاط مرکزی و از بین بردن مشاغل مزاحم و سد معبر استفاده از توانایی های بخش مردمی و خصوصی است.

شهر تبریز با یک میلیون و800 هزار نفر جمعیت و حدود دوهزار و 168 کیلومتر مربع مساحت دارای 12 منطقه شهرداری است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.