به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه، خودروهای دیزلی در آمریکا هرگز محبوب نبوده اند، و اکنون با رسوایی شرکت فولکس واگن، امید آنها برای رسیدن به وضعیت بهتر در بازار به یاس تبدیل شده است.
خودروهای دیزلی در اروپا در دهه 1990 پس از آنکه دولت ها، سیاست های مالیاتی خود را در مسیر کاهش آلاینده های کربنی تغییر دادند، به علت اینکه نسبت به خودروهایی که سوخت بنزین دارند، کم مصرف ترند، رواج یافتند. این رویه در مصرف کنندگان آمریکایی شکل نگرفت.
در عین حال، زمانی که فولکس واگن و دیگر خودروسازان آلمانی تبلیغات برای خودروهای مجهز به «دیزل پاک» را شروع کردند، این امید ایجاد شد که سهم خودروهای دیزلی در بازار خودروی آمریکا تقویت شود.
این روند ممکن بود ادامه یابد اگر ناظران در ماه سپتامبر خطای فولکس واگن را در نصب غیرقانونی نرم افزاری روی 600 هزار خودروی دیزلی موجود در آمریکا کشف نمی کردند که عمدا برای فرار از مقررات هوای پاک نصب شده بود.
گفتنی است این نرم افزار میزان آلایندگی این خودروها را کمتر از میزان واقعی نشان می داد.
انتهای پیام/
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.