مدیر عامل اجرایی شرکت فولکس واگن توافق پرداخت غرامت به مشتریان اروپایی را پرهزینه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت آیریش اگزمینر، "ماتیاس مولر،" مدیر عامل اجرایی شرکت فولکس واگن شکایت های مطرح شده از جانب مشتریان اروپایی را در زمینه رسوایی آلایندگی محصولات دیزلی این شرکت رد کرد. این درحالیست که این شرکت با مقامات آمریکایی توافق کرد مبلغ 15 میلیارد دلار به  عنوان غرامت به مشتریان آمریکایی خود بپردازد.  وی در گفتگو با یک روزنامه آلمانی اعلام کرد: توافق مشابه با مشتریان اروپایی غیرضروری و بسیار هزینه بر است.

"الیزابت بینکوسکا،" کمیسر اتحادیه اروپا در حوزه صنعت هفته گذشته از شرکت فولکس واگن خواست به مشتریان اروپایی محصولات دیزلی نیز غرامت پرداخت کند. وی گفت: رفتار تبعیض آمیز این شرکت با مشتریان آمریکایی تنها به خاطر نوع نظام حقوقی متفاوتشان، ناعادلانه است.

ماتیاس مولر همچنین گفت: ما در اروپا شرایط متفاوتی داریم. اگرچه فولکس واگن در جایگاه مالی خوبی قرار دارد، برآمدن از پس هزینه های مالی این توافق در اروپا برای ما بسیار دشوار خواهد بود. لازم نیست ریاضیدان باشید که متوجه شوید پرداخت این مبلغ پول، فولکس واگن را نابود خواهد کرد. نظراتم را در این خصوص با الیزابت بینکوسکا در بروکسل در میان گذاشته ام. 

ارزش سهام فولکس واگن از سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور 94) زمانی که اطلاعات مربوط به رسوایی آلایندگی محصولات دیزلی این شرکت منتشر شد، کاهش یافته است. ارزش سهام این شرکت در حال حاضر در مقایسه با تابستان سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

رسوایی فولکس واگن نخستین بار در سپتامبر 2015، با افشای تقلب این شرکت در استفاده از نرم افزارهای مخصوص فریب ابزار اندازه گیری میزان آلایندگی، رسانه ای شد. مأموران دریافتند خودروهای دیزلی این شرکت، 40 برابر میزان قانونی، اکسید نیتروژن تولید می کنند؛ گازی که می تواند برای انسانها مشکلات تنفسی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار