مدیرکل آموزش و پرورش عشایر کشور از فعالیت 181 آموزشگاه شبانه‌‌روزی عشایری در کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج؛علی یزدان‌پناه  افزود : آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به دانش‌آموزان عشایری دارد چراکه از بهترین استعدادها در کشور به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه عشایر در همه زمینه‌ها حق بزرگی به گردن همه دارند و امروز در امر تولید در کشور پیشگام هستند، تصریح کرد: به همین منظور باید نسبت به تحصیل دانش‌آموزان این قشر فداکار و مؤثر در جامعه تلاش و همت بیشتری از خود نشان دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه حدود 17 هزار نفر دانش‌آموز عشایری در کل کشور در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند، افزود: این تعداد دانش‌آموز عشایری در 181 مرکز شبانه‌روزی و در دوره‌های متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر سیار کشور گفت: در کل کشور تعداد 168 هزار دانش‌آموز عشایری در تعداد بیش از 6 هزار آموزشگاه عشایری تحصیل می‌کنند.

وی به عزم دولت تدبیر و امید برای توسعه مدارس و مراکز شبانه‌روزی عشایری اشاره کرد و گفت: اساسنامه این مدارس از سوی دفتر ریاست‌جمهوری ابلاغ شده است.

این مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش عشایر در استان‌های عشایرنشین با همه توان در خدمت فرزندان عشایر هستند و از هر کوششی برای ارتقای تحصیلی آن‌ها دریغ نمی‌کنند، تصریح کرد: عشایر در همه ادوار به خصوص در هشت سال دفاع مقدس حماسه جاودان از خود بر جای گذاشتند.

انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.