رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد از تحصیل 3 هزار دانش‌آموز عشایری به صورت پراکنده در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج؛اسماعیل رضایی‌نیک در بازدید مدیرکل آموزش و پرورش عشایر سیار کشور از برخی مراکز آموزشگاهی شبانه‌روزی در سرآبتاوه و همچنین تنگ‌تامرادی با اشاره به خدماتی که آموزش و پرورش عشایری در این استان ارائه می‌دهد، اظهار کرد: دانش‌آموزان عشایری در مناطق صعب‌العبور و به صورت پراکنده در این استان مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر سیار استان بیان کرد: در استان به دلیل بافت عشایری که وجود دارد آموزش و پرورش و به خصوص مسئولان ارشد اجرایی همواره به فکر دانش‌آموزان عشایرنشین هستند و اکنون منطقه‌ای عشایری وجود ندارد که بی‌بهره از خدمات آموزش و پرورش باشد.

وی به پراکندگی بالای مدارس عشایری در این استان اشاره کرد و گفت: این پراکندگی موجب شده که تعداد زیادی مدارس با تعداد کم دانش‌آموز در استان داشته باشیم.

رئیس آموزش و پرورش عشایر سیار استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اکنون در کل استان بیش از 3 هزار دانش‌آموز عشایری در مناطق مختلف و به صورت پراکنده در حال فراگیری آموزش‌های درسی و تعلیم و تربیت هستند، خاطرنشان کرد: با همه توان به دنبال خدمات‌دهی به این تعداد دانش‌آموز هستیم.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای معلمین عشایری خبر داد و گفت: نظارت و سرکشی از مدارس یکی از مهم‌ترین وظایف ما در آموزش و پرورش عشایری است که به خوبی این کار در استان توسط آموزش و پرورش عشایری انجام می‌شود.

انتهای پیام /ف
برچسب ها: دانش آموز ، تحصیل ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.