تمام راه های اصلی و فرعی شهرستان مهاباد بازگشایی شده اند و تردد در آن ها جریان دارد.

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، بدنبال بارش های اخیر برف و مسدود شدن برخی راهها ، همه ی نهادها و حتی بخش خصوصی وارد عمل شدند تا در آن روزها ، افراد در راه نمانند ، بویژه راهدارخانه ها که شبانه روزی فعالیت می کنند.

رئیس ستاد بحران و فرماندار شهرستان مهاباد امروز در بازدید از راهدارخانه ی کیتکه از توابع بخش خلیفان گفت : در مدتی که برخی راههای شهرستان به علت بارش برف و کولاک شدید ، مسدود بود ، خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی و مالی پیش نیامد.

کتانی گفت : دراین مدت همه افرادی که به کمک نیاز داشتند مانند زنان باردار ، به مراکز درمانی رسانده شدند و طبق پیش بینی ها تا یک ماه آینده پایگاه هوایی برای مواقع بحرانی در سه نقطه استان از قبیل ارومیه ، خوی و مهاباد دایر خواهد شد.

معروفیان بخشدار خلیفان هم در این خصوص اظهار داشت : بخش خلیفان صد و هفت روستا دارد که در پی بارش های اخیر برف ، تردد در بسیاری از این روستاها به سختی صورت می گرفت که با تلاش همه ارگانها و بخش خصوصی ، سریعاً راه این روستاها بازگشایی شد.

اداره راه و شهرسازی هم با مشارکت دیگر ادارات و بخش خصوصی با پنجاه دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک ، مسیردویست و بیست روستا و سیصد کیلومتر جاده اصلی را در حوزه استحفاظی شهرستان مهاباد بازگشایی کرد.

رئیس راه و شهرسازی مهاباد هم گفت : این شهرستان دارای گردنه های برفگیری مانند زمزیران در محور مهاباد-سردشت و برهان در محور مهاباد-بوکان است که در برخی از این گردنه ها شاهد بارش بیش از سه متر برف بودیم.

مصطفوی افزود:در این مدت،این اداره با استفاده از همه ماشین آلات و امکاناتی که در اختیار داشت برای نمک پاشی و باز کردن راههای مسدود اقدام کرده است.

بگفته ی مصطفوی ، تاکنون حدود دو میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبار برای بازگشایی راهها هزینه شده است.

گفتنی است؛تاکنون همه یذ راهها و مسیرهای اصلی شهرستان مهاباد باز شده اند و فقط مسیر ده روستا باقی مانده که تا چند روز آینده بازگشایی می شوند.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.