معاون بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین گفت: یک‌هزار و 500 دانشجوی خارجی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی این استان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛روح‌الله بیات با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین اظهار کرد: این دانشگاه ظرفیت‌های مناسب و ویژه‌ای را در بخش‌های تحصیلی به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین به عنوان دانشگاه سراسری در این استان و کشور محسوب می‌شود، بر این اساس جذب دانشجو در این دانشگاه از کشورهای خارجی و سایر استان‌های کشور ایران صورت می‌گیرد.

معاون بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین به بیان آمار دانشجویان خارجی این دانشگاه پرداخت و ادامه داد: به طور تقریبی دانشجویان خارجی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی این استان شامل یک‌هزار و 500 نفر است که بخشی از این تعداد در مرکز زبان و بخشی دیگر در جذب ورود به رشته‌های تحصیلی، تحصیل می‌کنند.

بیات به جذب و پذیرش دانشجو از کشورهای عربی، تاجیکستان و چین در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر در مرکز زبان فارسی این دانشگاه از 31 کشور جذب و پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد که پراکندگی و گستردگی جذب این دانشجویان بستگی به کشورهای متقاضی دارد.

وی اضافه کرد: دانشجویان کشور چین با هدف تجارت و وجود رابطه راهبردی بین کشور ایران و چین و دانشجویان کشور تاجیکستان با هدف آشنایی با زبان فارسی، به فراگیری این نوع زبان در مرکز زبان فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین روی می‌آورند.

بورسیه تحصیلی دانشجویان کشورهای ترکیه، هند و پاکستان در دانشگاه امام خمینی قزوین

معاون بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین با بیان اینکه دانشجویان کشور ترکیه، هند و پاکستان جزو کشورهایی است که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین بورسیه تحصیلی می‌شوند، خاطرنشان کرد: کشورهای عربی و خاورمیانه، با وجود ارتباط با کشور ایران، با این دانشگاه در تعامل هستند که در این راستا تحصیل دانشجویان کشورهای یاد شده در قالب بورسیه‌های دولتی کشورهای متبوع از جمله ایران صورت می‌گیرد.

بیات با اشاره به اینکه جذب دانشجو از کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا از رویکردهای جدید دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین است، تصریح کرد: نیازهای گروه‌های زبان بخشی از نیازهای این دانشگاه احساس می‌شود که در این راستا سعی کرده‌ایم از ظرفیت‌های زبان دانشجویان خارجی به ویژه دانشجویان چینی استفاده کنیم.

این مسئول یادآور شد: دانشجویان ایرانی برای فراگیری زبان کشور چین علاقمند هستند که فرصت را غنیمت شمرده و از ظرفیت‌های دانشجویان چینی و اساتید ایرانی مسلط به زبان چینی برای آموزش این زبان استفاده می‌کنیم.

معاون بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین با بیان اینکه تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های ایران با هدف گذراندن دوره آموزشی و فراگیری دوره‌های کلاسیک صورت گرفته و ارائه تحقیقات از سوی آنان شکل می‌گیرد، اظهار کرد: سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های تحقیقاتی آنان استفاده کنیم.

بیات ادامه داد: با تغییر رویکردهای جدید بین دانشجویان خارجی و داخلی کشور ایران مبنی بر انجام پروژه‌های مشترک نحوی استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان خارجی متفاوت است.

این مسئول به تأثیرگذاری پایان‌نامه‌های دانشجویان خارجی اشاره کرد و گفت: با توجه به تحصیل دانشجویان خارجی در این دانشگاه و پرداخت هزینه‌های تحصیل از سوی آنان، انتظار تولیدات دانشگاهی را نداریم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.