رییس اداره آموزش بنیاد شهید استان اصفهان از هزینه کرد سالانه اعتباراتی معادل 400 میلیارد تومان( چهار هزار میلیارد ریال) بابت تحصیل دانشجویان شاهد و ایثار گر در مراکز آموزش عالی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی شاه نوروزی، در همایش دانش آموزان طرح پراکنده شاهد کاشان افزود: اگر 10 درصد اعتباراتی که برای تحصیل فرزندان شاهد در مراکز آموزش عالی هزینه می شود به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند، آموزش خانواده شاهد و ایثارگر از نظر کمی و کیفی افزایش یافته و 30 درصد هزینه های تحصیلات دانشگاهی کاهش می یابد.

وی با اشاره به پرداخت شهریه دانشجویان شاهد اظهار کرد: بنیاد شهید به منظور کاهش دغدغه خانواده ایثارگران و تربیت تحصیل کردگان متعهد و متخصص برای اداره جامعه تسهیلات و خدماتی هدفمند و برنامه ریزی شده را ارائه می کند.

وی تاکید کرد: سهمیه  کنکور ویژه فرزندان شاهد و ایثارگر ظرفیتی مازاد بر ظرفیت دانشگاه ها است که به طور جداگانه اختصاص یافته است و به هیچ وجه این افراد جای دیگر داوطلبان را نگرفته اند.

به گفته وی، تمام کشورهای دنیا به رزمندگان و خانواده آنها توجه خاصی دارند و تسهیلات و امکانات ویژه‌ای را در کنار سایر امتیازات اجتماعی برای این قشر از جامعه خود فراهم می‌کنند که کشور ما از سایر کشورها جلوتر است.

وی تصریح کرد: از مجموع پانزده هزار دانشجوی شاهد استان اصفهان حدود سی درصد ممتاز و شصت درصد دارای معدل بین ۱۴ تا ۱۷ هستند که وضعیت خوبی را از این قشر می رساند.

وی تاکید کرد: طبق ماده 70 قانون جامع ایثارگری، سهمیه پنج درصدی اختصاصی برای همسران و فرزندان رزمندگان با شش ماه سابقه حضور داوطلبانه به 30 درصد افزایش یافته است .

رئیس اداره آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: کلیه مراکز آموزش عالی موظف هستند که 25 درصد از هیئت علمی خود را از مجموعه ایثارگران با مدرک دکترا و شرایط علمی مندرج در قانون تامین کند که به صورت رسمی و بدون الزام شرط سنی و مصاحبه می باشد.

شاه نوروزی افزود: نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثار گر دارای محدودیت با ظرفیت 5 درصد مجاز است پس داوطلبان با دقت و مشورت با مشاوران ، رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند که دچار مشکل نشوند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار