چهارمین همایش وقف و حوزه‌های علمیه روز پنجشنبه 24 دی در سالن دارالشفای قم برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: همایش وقف و حوزه های علمیه برای چهارمین سال با هدف تعامل و بررسی ابعاد همکاری های دو نهاد عظیم وقف و حوزه علمیه و به منظور ترویج فرهنگ و سنت حسنه وقف روز پنجشنبه 24 دی ماه در سالن دارالشفای حوزه علمیه قم برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: به دلیل ارتباط گسترده حوزه های علمیه با سایر نقاط کشور و حضور مبلغین و برخورداری این نهاد مقدس از ابزارهای تبلیغی و اطلاع رسانی، این نهاد می تواند نقش موثر و مهمی را در ترویج فرهنگ وقف ایفا کند.

حجت الاسلام شرفخانی حضور سخنرانان برجسته و اساتید حوزه علمیه قم را در همایش نقش حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ وقف مورد تاکید قرار داد و گفت: در همایش وقف و حوزه های علمیه ، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور و حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه سخنرانی خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: این همایش همزمان با نشست مشترک مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور و مدیران کل اوقاف و امور خیریه برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت : در این نشست مشترک مقرر است گزارشی از موقوفات مرتبط با حوزه های علمیه شامل تعداد، درآمد و هزینه ها، اجرای نیات واقفین و وقف های جدید مربوط به حوزه های علمیه ارائه شود.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.