معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ضرب و جرح را از جرایم و موضوعات پرونده‌های محاکم قضایی این استان طی سال‌های گذشته عنوان کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمان ؛ محمدباقر اسلامی در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان که با موضوع خشونت برگزار شد، گفت: با توجه به شاخص ورودی به جمعیت در سال 93  به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت استان کرمان یک هزار و 118 پرونده با موضوع خشونت تشکیل شده است.

وی به بیان آمار مقایسه‌ای زندانیان ضرب و جرح عمدی در استان کرمان پرداخت و خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد 17 درصد افزایش ورودی زندانیان مرتبط با ضرب و جرح عمدی به زندان‌های استان کرمان بوده‌ایم.

اسلامی با اشاره به عوامل افزایش جرم خشونت در جامعه تصریح کرد: رعایت نکردن اصول اخلاقی و موازین اسلامی، تنزل در خانواده، تربیت نشدن صحیح، ضعف مبانی اعتقادی، بیماری‌ها و اختلالات روحی از جمله این موارد است.

وی یادآور شد: وجود سلاح سرد و گرم در دست افراد، ضعف مهارت‌های ارتباطی و عفو و گذشت در جامعه،حضور نداشتن پلیس در بعضی از مناطق، تماشای فیلم‌های خشن، پایین بودن آستانه تحمل و گرایش به مواد مخدر و روان‌گردان از دیگر علت‌های افزایش خشونت در جامعه است.

اسلامی ، تقویت باورهای دینی، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی و ترویج زندگی اسلامی، برنامه‌ریزی صحیح برای اوقات فراغت و تقویت نقش و جایگاه خانواده، نهادهای مذهبی و محلات در پیشگیری از وقوع جرم را از جمله راهکارهای اصلی برای پیشگیری از خشونت عنوان کرد.

وی افزود: راه‌اندازی درمانگاه تخصصی روانشناسی با موضوع کنترل خشم، ایجاد پارک اطلاعاتی از افراد مجرم و بدهکار، استفاده از تجهیزات الکترونیکی، حضور به موقع پلیس در صحنه جرم، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور احکام، مجازات‌های جایگزین برای زندان، بهره‌گیری از رسانه‌های عمومی و آموزش به دانش‌آموزان از دیگر راهکارها برای پیشگیری از خشونت در جامعه است.

انتهای پیام

برچسب ها: جرائم ، عمدی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.