رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: برای رسیدن به جامعه به نفس مطمئنه و حل همه مشکلات اجتماعی باید به موضوع نماز توجه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت الاسلام محمدصادق کفیل در اجلاسیه ی استانی نماز در کرمان افزود: کشور ما کشوری است که در همه موضوعات پیشرو بوده و به نوعی تاثیرگذار بوده است و باید دید که چه شده معضلاتی ایجاد شده، چرا در برخی محورها به نوعی عقب افتاده ایم.

وی تاکید کرد: باید جامعه دیندار را به جامعه دین یار تبدیل کرد و رسول اکرم (ص) در ابتدایی ترین روزهای وارد شدن به مدینه، اقدام به ساخت مسجد کردند زیرا مسجد این قابلیت را دارد که جامعه متدین را دین یار کند.

وی خاطرنشان کرد: در کشور نمازگزار و مسجد کم نداریم اما مشکل این است که برخی ها دغدغه نماز را ندارند و باید در اولین اقدام افراد متدین را به افرادی دین یار تبدیل کرد.

حجت الاسلام کفیل، اظهار کرد: باید کاری کنیم که همه افراد دغدغه دین داشته باشند.

وی در ادامه بااشاره به اینکه نماز برکات زیادی را در پی دارد، گفت: باید برای رشد نماز گام برداشت.

وی افزود: مراحل رشد نماز متفاوت و گسترده است و باید آنها را در هر نماز مد نظر قرار داد.

حجت الاسلام کفیل در ادامه بیان کرد: یکی از مشکلات برخی از خانواده های متدین در حوزه نماز و حجاب است و متاسفانه در کشور ما خانواده متکفل ندارند و در کشور با وجود همه پیشرفت ها در حوزه خانواده با مشکلاتی روبرو هستیم.

رئیس مرکز تخصصی نماز تاکید کرد: یک انسان متدین باید جامعه شناس باشد و به گونه ای اقدام کنیم که افراد با میل باطنی به سوی نماز بروند.

وی اظهار کرد: بحث خانواده مهم است و باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: نماز ، مشکلات ، اجتماعی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.