در سال جاری حدود 150 تن چای ترش از سطح اراضی شهرستان دلگان برداشت شده است .

به گزارش گروه خبرنگار  استانهای باشگاه خبرنگاران زاهدان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلگان گفت : سطح زیر کشت چای ترش در شهرستان دلگان 250 هکتار است که از هر هکنار 600 تا 700 کیلو چای ترش فابل برداشت است .

یار محمد بامری افزود : بهبود وضعیت تولید چای ترش نقش مهمی در اقتصاد و درآمد روستاییان دلگانی ایفا می‌کند ازاین‌رو بررسی اقتصادی تولید و شناخت تنگناهای موجود می‌تواند برای رونق این محصول نقش مؤثر ی ایفاکند .

وی تصریح کرد : شهرستان دلگان تنها منطقه ای در استان است که این گیاه در آن رشد می کند و استانهای همجوار همچون کرمان بذر این گیاه را از این شهرستان تهیه کرده و آنرا در منطقه خود کشت می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلگان بیان کرد: برای کاشت و برداشت این محصول که چندان هزینه بر هم نیست تاکنون به طور مستقیم برای بیش از 200 اشتغال ایجاد شده است .

وی با اشاره به نبود واحدهای بسته بندی و فرآوری برای نگهداری و بسته بندی این محصول زراعی ادامه داد: این مهم باعث شده تا کشاورزان محصول خود را با قیمت پایین به دلالان بفروشند

گفتنی است : چاي ترش يا همان چاي مكي و قرمز گياهي است که سرشار از آهن، مس، اسيد سيتريك، آنتوسيانين، فلاونوئيدها و ويتامين C است.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.