مسوول واحد مبارزه با بيماري هاي واگير مركز بهداشت شیراز، بزرگ و حساس شدن غدد لنفاوي پشت گوش و پشت سر و گردن را از نشانه های شپش دانست که باید جدی گرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ "سيد علي اصغر هاشمي" در حاشیه برپایی کلاس آموزش راه های پیشگیری از بیماری شپش گفت: شپش سر، نوعی انگل خارجي است که آگاهي از نشانه هاي اين بيماري، به ویژه در محل های عمومی، يكي از مهم ترين اقدامات در مهار آن است.

وی افزود: مشاهده رشک (تخم شپش) به ویژه بر روي موهاي عقب سر، بالاي گوش و پشت گردن، وجود خارش شديد سر، مشاهده تعداد زياد شپش بالغ بر روي موها، به ویژه موهاي خشک و زبر كه قابل شانه كردن نيست، التهاب و تورم در ناحيه ريشه مو به دليل خاراندن شديد، بزرگ و حساس شدن غدد لنفاوي پشت گوش، پشت سر و گردن، از نشانه های آلودگي به این انگل، است.

مسوول واحد مبارزه با بيماري هاي واگير مركز بهداشت شهداي گمنام در خصوص مهم ترين کارهای درماني براي افراد آلوده، توصیه کرد: این افراد می توانند با كوتاه کردن موها، استفاده از شانه هاي دندانه ريز برای موها، شستشوي مرتب سر با صابون، شامپو پرمترین و آب گرم، شستشوي لباس و ملحفه در آب جوش و اتو كردن درزهاي لباس، این مشکل را برطرف کنند.

وی از شهروندان خواست، در صورت ابتلا به بيماري برای دريافت شامپوي پرمترين، به طور رايگان و راهنمايي هاي لازم براي درمان، در اسرع وقت به نزديک ترين مركز بهداشتي درماني، مراجعه کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: تورم ، غدد ، لنفاوی ، جدی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کزال
۰۰:۰۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من غده گردن وفک دارم پیشه کدوم دکتر برم