در یک حرکت نمادین جمعی از دوستداران طبیعت به مناسبت گرامیداشت یاد مرحوم اینانلو بیش از دو تن زباله را از حاشیه روستای رزجرد در الموت قزوین جمع آوری کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ گروه رفتگران طبیعت استان قزوین٬ گروه اله موت یار٬ کانون ادیشه دوستداران محیط زبست٬ گروه آوای مینودری به مناسبت یادبود زنده یاد مرحوم محمد علی اینالو در چهلمین برنامه خود اقدام به جمع آوری زباله ها و پسماندهای بجا مانده درحاشیه روستای رزجرد کردند.

علیرضا تیموریان دبیر این برنامه اظهارداشت: گروه های شرکت کننده در این حرکت فرهنگی با هدف زنده نگاه داشتن یاد مرحوم محمدعلی اینانلو هنرمند و ایران شناس استان قزوین با همکاری اداره محیط زیست اقدام به جمع آوری بیش از دو تن زباله از حاشیه روستای رزجرد کردند.

وی گفت: با از دست دادن یکی از دوستداران محیط زیست، علاقمندان به طبیعت تصمیم گرفتند با حضور در دل طبیعت به یکی از اهداف مرحوم اینانلو که صیانت از محیط زیست و تمیز نگه داشتن طبیعت و چنگل بود عمل کنند و با این کار یادش را گرامی بدارند و به طبیعت بگویند به نو نیاز داریم و برای بودندت تلاش می کنیم.

در ادامه صادقی کارشناس محیط زیست با اشاره به اهمیت محیط زیست در خصوص عوارض و تاثیرات زیست محیطی زباله های رها شده دردل طبیعت سخن گفت و خاطرنشان کرد: مشارکت مردم و تشکل های غیردولتی در نهادینه کردن جمع آوری زباله و توجه به محیط زیست و طبیعت در بین مردم و خانوادها نقش موثری دارد وامیدواریم این حرکت بتواند تالگویی برای دیگر دسوتداران محیط زیست هم باشد.

وی یادآور شد: در جمع آوری زباله توجه به تفکیک زباله های خای خشک از تر مهم است که باید از سیو دوستداران طبیعت لحاظ شود.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.