نخست وزیر مجارستان: گسیل پناهجویان به اروپا باید متوقف شود

ویکتور اوربان گفت: گسیل مهاجرین به اتحادیه اروپا باید به طور کامل متوقف شود و نه فقط کاهش یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخست وزیر مجارستان روز جمعه در مصاحبه ای با رادیو دولتی این کشور ضمن اشاره به اینکه بحران آوارگان جنگی مساله تعیین کننده در سال 2016 خواهد بود، کشورهای اتحادیه اروپا را به ایجاد خط دفاعی اروپا در مرزهای شمالی یونان با مقدونیه و بلغارستان فراخواند.

اوربان که کشورش مرزهای خود با صربستان و کرواسی را به خاطر مهاجرین حصار کشی کرده است، همچنین با اشاره به اینکه هیچ کشور دیگری به غیر از مجارستان از مرزهای خارجی خود، حفاظت و دفاع نمی کند، گفت که ایجاد دیوار در مرز مانند روادید شنگن به منظور تردد آزاد مردم است.

وی هشدار داد که اروپایی ها به طور فزاینده ای امکانات حرکت و تردد آزاد را از دست می دهند.
مجارستان به دلیل جلوگیری از عبور آوارگان جنگی و پناهجویان از این کشور ابتدا در شهریور ماه مرزهای خود را بر صربستان و سپس در آبان ماه بر کرواسی با کشیدن سیم خاردار مسدود کرد.

پناهجویان به دنبال بسته شدن مرزهای مجارستان با مرز صربستان برای ادامه مسیر خود به کشورهای شمال اتحادیه اروپا مجبور شدند که مسیر خود را از صربستان به سوی کرواسی تغییر دهند.

پس از بسته شدن مرزهای مجارستان با صربستان، پناهجویان برای رسیدن به کشورهای اتحادیه اروپا بویژه آلمان، سوئد و هلند مسیر خود را به سوی مرزهای کرواسی تغییر دادند و به همین دلیل حکومت زاگرب با تأکید بر اینکه امکان پذیرفتن آنان را به تعداد بالا ندارد درخواست کمک از اتحادیه اروپا کرد و در اقدامی یک جانبه مرزهای خود را بر روی کامیون های صربستان بست.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار