ابلاغ دستورالعمل جدید اعتبار اسنادي داخلي ـ ريالي و آغاز طرح کارت اعتباری خرید کالا از شنبه از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در حوزه بانک در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بانک و بیمهدر هفته گذشته با خبرهای مهمی بوده که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.


بانک مرکزی اعلام کرد که تا کنون 1774 میلیارد تومان برای تامین مالی فروش اقساطی خودرو با وام 25 میلیون تومانی پرداخت کرده است.


دستورالعمل اعتبار اسنادي داخلي ـ ريالي، بازنگري و ضوابط آن با تصویب شوراي پول و اعتبار به شبکه بانکی ابلاغ شد.


با توجه به اینکه طرح کارت اعتباری برای خرید کالا از شنبه اجرایی خواهد شد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که طرح بدون کار کارشناسی انجام می‌شود به طور یقین باید به دنبال عواقب آن بود.


شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در جریان معاملات روز جاری در حالی به کار خود را ادامه داد که با رشد 326 واحدی به عدد 62 هزار و 382 رسید.


یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی بازار مشتقات ارزی می‌تواند مشکلات سرمایه گذاران را حل و امنیت آنان را افزایش دهد.


رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: در کشوری که 100 میلیون تراکنش بانکی صورت می‌گیرد طبیعی است که بخش اعظمی از کار آن به عهده زیرساخت‌های الکترونیک باشد.


ارزش ریال عربستان از سال 1999 تاکنون به پایین ترین میزان خود رسیده است.


مدیر اداره سیاست‌های اقتصادی بانک‌مرکزی گفت:بدهي دولت به بانک‌مرکزي در 3ماهه ابتدای امسال نسبت به پايان سال قبل افزايش نداشته، بلکه نشان‌دهنده کاهش نسبي نيز هست.


جلسه هم اندیشی مدیران عامل بانک ها و بانک مرکزی با حضور رییس کل و اعضای هیات عامل بانک مرکزی برگزار شد.


کارشناسان اقتصادی درخصوص بودجه 95 اینطور می گویند که اما و اگرهای آن تمامی ندارد.


کارشناسان اقتصادی معتقدند تعیین نرخ واقعی ارز به برچیده شدن نظام اقتصاد تک محصولی کمک خواهد کرد.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: باید برای اطمینان خاطر مردم تلاش کنیم تا وقتی آنها پول های خود را به بانک ها می آورند نگرانی در خصوص از بین رفتن پول هایشان نداشته باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار