تبریز؛

افزایش سرعت قطارهای تبریز -جلفا

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس از افزایش سرعت قطارهای راه آهن جلفا- تبریز در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان  از تبریز محسن خادم عرب باغی گفت: جلسه مشترکی که امروز با مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در منطقه آزاد ارس برگزار شد دو طرف توافق کردند سرمایه گذاری مشترکی در زمینه خرید قطارهای جدید انجام دهند و هم اکنون قطار ها در حال آزمایش هستند و به محض اعلام نتایج خرید قطارهای جدید انجام می شود .

وی با اشاره به اینکه مطالعات خرید و افزایش سرعت قطارهای جلفا تبریز انجام شده افزود : در جلسه امروز با حضور آقایی مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین توافق شد با سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس خط جدید 11 کیلومتری راه آهن در داخل 40 هکتاری ارس با هدف توسعه صنایع و حمل کالا و بار احداث شود .

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس اعلام کرد : احداث دو طرح مهم ریلی یعنی راه آهن قارص نخجوان -جلفا و راه آهن ایران -ارمنستان در دست مطالعه بوده و فردا مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از آنها بازدید خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به توافق حاصل شده با راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره تغییر کاربری خانه های مسکونی فرسوده راه آهن در جلفا خاطر نشان کرد : با هدف زیبا سازی و نوسازی بافت فرسوده و سرمایه گذاری جدید منطقه آزاد ارس زمینهای متعلق به راه آهن به مجتمع های تجاری فرهنگی و توریستی تبدیل می شوند.

عرب باغی همچنین اعلام کرد: در طول مدت یک ماه برگزاری جشنواره زمستانی در منطقه آزاد ارس مسافران و گردشگران می توانند رایگان از قطارهای مسافری تبریز -جلفا و باالعکس استفاده کنند ضمن اینکه برنامه حرکت قطار ها نیز تغییر می یابد .

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.