یک بهله پرنده شکاری عقاب و هشت قطعه پرنده کشف‌شده از شکارچیان متخلف در طبیعت عجب شیر رهاسازی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عجب شیر روز شنبه به خبرنگار صداوسیما گفت: یک بهله عقاب وهشت قطعه کبک کشف شده از متخلفین شکار و صید در بخش قلعه چای توسط مامورین یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان عجب شیر با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه قضایی شهرستان به آغوش طبیعت بازگشتند.

افضل اکبری از همشهریان درخواست کرد تا در صورت مواجهه با خرید و فروش گونه های جانوری سریعا مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

وی در ادامه به ویژگی‌های ظاهری عقاب طلایی اشاره و خاطرنشان کرد : عقاب خالدار کوچک (عقاب جنگلی) با نام علمی AquilaPomarina جزء پرندگان شکاری و گوشتخوار می باشد که 60 تا 65 سانتی متر طول دارد و دارای طیف وسیعی از تنوع رنگ از قهوه ای تیره تا روشن است . زیستگاه این پرنده اغلب در نزدیکی آب و بیشتر در مناطق پر درخت و دور افتاده با فضای باز به سر برده و روی درخت ها آشیانه می سازد .

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عجب شی با اشاره به ویژگی های پرنده کبک گفت: کبک پرنده ای زیبا، آرام و وحشی است که در بسیاری از دشت ها، دامنه ها و کوه پایه ها پراکنده است و به جهت استفاده از گوشت وی آن را شکار می کنند.

وی تصریح کرد: کبک‌ها بسته به شرایط محیطی، یک مرتبه در سال تولید مثل می‌کنند و معمولاً تولید مثل از اواخر فروردین آغاز شده و بسته به منطقه جغرافیایی ممکن است تا اواخر تیر و اوایل مرداد نیز در مناطق سردسیر ادامه یابد.

اکبری ابراز امیدواری کرد: بازگشت دوباره این پرندگان به طبیعت به حفظ گونه های آن کمک کرده و با بازگشت دوباره به زندگی ، زاد و ولد این پرندگان ادامه یابد.

وی از دستگیری دو متخلف شکارچیان پرنده افزود:با توجه به ممنوع بودن شکار و صید و همچنین حمل و نگهداری آنها متخلفان به همراه پرونده برای طی مراحل قانونی به دادگستری شهرستان عجب شیر معرفی شدند.

رییس محیط زیست شهرستان عجب شیر از مردم طبیعت دوست خواست برای حفاظت از انفال الهی با محیط زیست همکاری لازم داشته باشند.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.