رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: استان کردستان در بیمه محصولات دیم رتبه اول کشوری و در بیمه سایر محصولات کشاورزی غیر دیمی نیزرتبه دوم را داراست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،کریم ذوالفقاری با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی در استان تحت پوشش بیمه هستند، گفت: رغبت کشاورزان به بیمه کردن محصولات خود در بخش‌های مختلف، نشان از فرهنگ بالای آنها در استفاده از روش‌های نوین دارد.

وی افزود: استان کردستان در بیمه محصولات دیم رتبه اول کشوری و در بیمه سایر محصولات کشاورزی غیر از دیم رتبه دوم را داراست.

رئیس جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه میانگین اراضی کشاورزی در بخش زراعی قابل توجه نیست، بیان کرد: در استان کردستان سرانه زمین بخش زراعی حدودپنج هکتار و سرانه بخش باغداریچهار دهم استکه این ارقام با توجه به مستعد بودن استان، بسیار پایین است.

وی افزود: با وجود آنکه بیش از 95 درصد کشاورزی استان از عملیات کاشت تا برداشت، مکانیزه است اما این کافینبوده و عدم تخصیص منابع آبی به اراضی کشاورزی استان یکی از مشکلات این بخش است.

ذوالفقاری درپایان با اشاره به اینکه در کشاورزی به روش دیم بازدهی قابل توجهی ندارد، گفت: بخش عمده‌ای از کشاورزی استان بین 85 تا 90 درصد به روش دیم انجام می‌شود

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.