تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی واحدهای مسکونی روستایی قزوین پرداخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ استاندار قزوین گفت: در دیدار با رئیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان موافقت شد.

فریدون همتی  گفت:گردباد و طوفان، فروردین ماه سال جاری در بخش هایی از استان بویژه شهرستان تاکستان منجر به خساراتی در حوزه های مختلف از جمله تاسیسات زیر بنایی شامل برق،آب و گاز و همچنین تاسیسات شهری شد.

وی با بیان اینکه براثر این حادثه غیرمترقبه خساراتی نیز به روستاها وارد شد،تصریح کرد: بخشی از منازل مسکونی و ماشین آلات بر اثر این طوفان دچار ضرر و زیان شدند که در مجموع یک هزار واحد در سطح شهر و روستاهای استان بین 20 تا 70 درصد خساراتی وارد شد.

استاندار قزوین ادامه داد: در اثر حادثه یاد شده بر اساس بررسی و ارزیابی دستگاه های مختلف بیش از 70 میلیارد تومان به تاسیسات و زیرساخت های شهری و روستایی خسارت وارد شد که این موضوع به وزارت کشور،سازمان مدیریت بحران و در نهایت به هیات دولت منعکس شد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: وقوع سیل در منطقه الموت که خسارت هایی را به بخش کشاورزی، زیرساخت ها و تاسیسات وارد کرد و همچنین منجر به فوت دو نفر از هم استانی ها گشت نیز در این دیدار مطرح شد.

استاندار قزوین همچنین توضیح داد: با توجه به اینکه متولی بازسازی شهرهای کوچک و روستاها،بنیاد مسکن می باشد این دیدار به منظورتسریع در پیگیری و عملیات اجرایی طرح های مرتبط به این حوزه بود.

وی خاطرنشان کرد:مساعدت و حمایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای طرح هادی در روستاهای پرجمعیت از دیگر موضوعاتی بود که در دیدار با مهندس تابش مطرح شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.