عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آب شرب محله طوس (مشیریه سابق) آلوده به مقادیر زیادی گچ و املاح نامحلول که حتی موجب سولفاته کردن شیرهای آب و ظروف شده و سلامتی شهروندان این محله از املاح زیاد موجود در آب شرب در خطر است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت فوت مرحوم اینانلو درخصوص اقدامات انجام شده در منطقه 15 اظهار داشت: بهتر است هنگامی که شورایاران گزارشی درخصوص عملکرد منطقه‌شان می‌دهند، به اقداماتی که در سال‌های گذشته انجام شده، توجه کنند.

وی با بیان اینکه دوستان منطقه 15 در سال اول شورا گزارشی درخصوص کارخانه سیمان ارائه کردند، افزود: مشکلات کارخانه سیمان برهیچ ‌کس پوشیده نیست؛ اما اقدامات موثری نیز در کاهش آلایندگی انجام شده است، به گونه‌ای که اطلاعات آلاینده‌ها به صورت آنلاین در اختیار سازمان‌های زیست‌محیطی قرار می‌گیرد و مسئولان این کارخانه ضمن تغییر در نوع سوخت، فیلترهایی را نیز در نظر گرفته‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برای حل مسئله اوراقچی‌ها منطقه 15 بارها با آن‌ها جلسه گذاشته‌ایم،اما نمی دانیم چرا این صنف هنوز جابه‌جا نشده است و به همین دلیل این امر جای پیگیری دارد.

مسجدجامعی با اشاره به خطرات کارگاه‌هایی که در خاورشهر برای خروج مس از کابل‌ها ایجاد شده است، تاکید کرد: کابل ها سوزانده می شود که این امر خطرناک است.

وی افزود: آب شرب محله طوس (مشیریه سابق) آلوده به مقادیر زیادی گچ و املاح نامحلول که حتی موجب سولفاته کردن شیرهای آب و ظروف شده و سلامتی شهروندان این محله از املاح زیاد موجود در آب شرب در خطر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کانال آب بدون درپوش با عمق بیش از 10 متر که از وسط پارک مشیریه می‌گذرد و دارای تلفات جانی بوده، مشکلاتی را برای شهروندان این منطقه دارد و این کانال بستر آب گل‌آلود است که از رودخانه جاجرود و شمال تهران می‌آید و پس از عبور از بلوار ابوذر و سه‌راه افسریه داخل پارک مشیریه می‌شود و به سمت شهرری جریان دارد.

مسجد جامعی با اشاره به قرارگیری زندان هارون‌رشید  در منطقه 15،یادآور شد: این زندان ظرفیت زیادی برای جذب گردشگر دارد و یکی از جذابیت‌های پنهان است که می‌تواند ظرفیتی برای کوهپیمایی پایتخت‌نشینان ایجاد کند و پیشنهاد می‌شود بخش خصوصی وارد عمل شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار