دکتر نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار
حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص شکایات دانشجویان از اساتید گفت: طبیعتا تمام دانشگاهها نهادهایی برای دریافت شکایت دانشجویان دارند و دانشگاه وظیفه خود میداند که حتما به آن رسیدگی کند مثلا اگر گفته شود کلاسها طبق برنامه جلو نرفته یا نمرهای به حق داده نشده؛ معاونت آموزشی دانشگاه به طور کامل بررسی میکند.
وی ادامه داد: در حال تدوین منشور اخلاقی قدیمی دانشگاه تهران به یک منشور اخلاقی نوین و کامل تر هستیم و حقوق استاد و دانشجو در دانشگاه را در آن به طور کلی بررسی میکنیم تا با یک برنامه مدون به این سوال که دانشجویان اعتراض خود را کجا میتوانند ابراز نمایند پاسخ دهیم، اما به هرحال تاکنون هر اعتراضی که بوده به آن رسیدگی شده است.
همچنین در این باره، برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: محل رسیدگی به شکایت دانشجویان بسته به نوع اعتراض صورت گرفته متفاوت است. مثلا اگر به مشکل اخلاقی استادی اعتراض باشد باید دانشجویان به دانشگاه و حراست مراجعه میکنند تا از طریق مراجع قانونی برخورد شود اما اگر از تدریس و نمره دادن یک استاد شکایت داشته باشند باید به مدیر گروه و رییس دانشکده خود اطلاع دهند و از آن طریق پیگیر باشند و در نهایت آنها در کمیته اعضای هیئت علمی بررسی میکنند و اگر تخلفی صورت گرفته باشد، برخورد میکنند.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/