معاون اداری و مالی وزارت علوم با اشاره به افزایش بودجه پژوهشی آموزش عالی در سال آینده گفت: این بودجه برای تجهیز آزمایشگاه‌ها، طرح های تحقیقاتی و مطالعات بین المللی دانشگاه ها اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین امید در بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه ملایر با اشاره به اختصاص سهم ۱۷.۵ درصدی بودجه به امر پژوهش و فناوری اطلاعات از افزایش تحقيقات از تولید ناخالص ملی خبر داد و گفت: به دنبال تاکیدات مقام معظم رهبری و تصمیمات دولت، بودجه پژوهشی آموزش عالی در سال آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت و دانشگاه ها باید از این فرصت پيش آمده به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی افزود: این بودجه به منظور تجهیز و تکمیل آزمایشگاه‌ها، پروژه ها و طرح های تحقیقاتی، تسهیلات پژوهشی و مطالعات بین المللی اختصاص می یابد و دانشگاه ها بر اساس عملکرد گذشته و طرح های آینده خود از آن بهره مند خواهند شد.

معاون اداری و مالی وزارت علوم بیان داشت: بيش از ۵۳ درصد تولید علم کشور در زيرمجموعه وزارت علوم صورت می گیرد و باید متناسب با آن در بودجه پژوهشی کشور نيز سهم داشته باشند. دانشگاه ها می توانند از این فرصت استفاده کنند و نشان دهند که سرمایه گذاری دولت در این بخش بازده خوبی خواهد داشت.

امید خاطرنشان کرد: دانشگاه باید از یک طرف در تولید علم کشور نقشی پررنگ داشته باشد و از طرف دیگر در اقتصاد و ارتقای سطح معیشت منطقه نیز اثر گذار باشد.

وی بر حمایت وزارت علوم در حد امکان و منطقی از دانشگاه ملایر برای به سرانجام رسیدن پروژه های عمرانی از جمله کتابخانه مرکزی، دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی و افتتاح آنها در سال آینده تاکید کرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار