یک کارشناس تغذیه می گوید بی ضرر بودن روغن حیوانی تصور اشتباه در جامعه است و این نوع روغن‌ها هم ضرر خود را دارند و بسیار برای سلامتی زیان آور هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  از کرمانشاه؛یک کارشناس تغذیه می گوید بی ضرر بودن روغن حیوانی تصور اشتباه در جامعه است و این نوع روغن‌ها هم ضرر خود را دارند و بسیار برای سلامتی زیان آور هستند.
بهشته النگ با بیان اینکه همه چربی‌ها بد نیستند، گفت: چربی‌های بد به چربی‌هایی گفته می‌شود که در عروق رسوب می‌کنند و موجب گرفتگی رگ‌ها می‌شوند.
وی با بیان اینکه بدن برای رشد و دریافت انرژی نیاز به چربی دارد، گفت: این چربی باید از منابع خوب چربی تهیه شود و ترجیحا روغن‌هایی مناسب هستند که حاوی زنجیره‌های بلند اشباع نشده هستند، روغن ماهی یا انواع روغن‌های گیاهی همچون روغن زیتون و یا روغن گردو جزء روغن های اشباع نشده هستند.
این کارشناس تغذیه با بیان اینکه در مصرف روغن‌های سالم هم نباید زیاده روی شود، اظهار کرد: بهتر آن است که جامعه به سمت استفاده از غذاهای بخارپز و کبابی برود و تا حد ممکن از مصرف غذاهای سرخ شده خودداری شود.
النگ با تاکید بر اینکه همه جامعه باید روغن و چربی را به میزان کم مصرف کنند، گفت: در کشور و به ویژه غرب کشور افراد بسیاری که روغن‌های جامد مصرف نمی‌کنند به مصرف روغن حیوانی روی آورده‌اند و این تصور در میان آنها وجود دارد که روغن حیوانی هیچ ضرری ندارد.
وی اظهار کرد: روغن حیوانی به نسبت روغن‌های جامد سلامت بیشتری دارد، اما در مقایسه با روغن‌های گیاهی این نوع روغن بسیار مضر است.

انتهای پیام/پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.