بیرجند ؛

پیگیری حقوقی غرامت جان باختگان حادثه منا

وکلای کشورهای اسلامی برای پیگیری حقوقی غرامت جان باختگان حادثه منا اعلام آمادگی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،از بیرجند،وکلای کشورهای اسلامی برای پیگیری حقوقی غرامت جان باختگان حادثه منا اعلام آمادگی کردند.

معاون حقوقی رئیس جمهورامروز درنشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاههای اجرایی خراسان جنوبی از پیگیری دریافت حق و حقوق جان باختگان فاجعه منا خبرداد و گفت: وکلا در کشورهای اسلامی آمادگی دارند که به وکالت از 500 جان باخته ایرانی برای مطالبه غرامت اقدام کنند.

خانم امین زاده با بیان اینکه برای رفع برخی نواقص قانونی و حقوقی در تلاشیم تا بین 50- 60عنوان قانون جامع در حوزه های مختلف را تصویب کنیم گفت: اگر این احکام در قانون برنامه ششم برای 5 سال آینده تصویب شود بخش عمده ای از مشکلات بخش حقوقی دستگاه های اجرایی برطرف می شود.

وی افزود: آنچه که مهم است این است که دولت عربستان باید تضمین عملی و رسمی بدهد تا در حج سال آینده چنین اتفاقی برای زائران نیفتد
.

معاون حقوقی رئیس جمهور از توانمندسازی تخصصی بخشهای خصوصی ،آموزشهای نظام مند در دستگاه های اجرایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: درخصوص بیمه ،بورس ،مالیات وبانکها نیز باید آموزشهای لازم داده شود.

خانم امین زاده افزود: باید آموزشهایی در خصوص فن مذاکره ،عقد صحیح و قانونی قرداد ها و نحوه دفاع از حقوق دولت در محاکم بین المللی داده شود که این آموزشها را از خراسان جنوبی شروع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امروز روز حقوقی خراسان جنوبی است گفت: در هراستانی یک روز حقوقی با دستگاه های اجرایی ،نظارتی و دستگاههای قضایی ،بخش خصوصی و دانشگاهی برای بررسی نواقص حقوقی برگزارمی شود.


انتهای پیام/پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

برچسب ها: حقوق ، منا ، بیرجند ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.