قزوین ؛

جمع‌آوری 30 کارتن خواب در قزوین

دادستان قزوین گفت: هم‌زمان با آغاز مرحله اول طرح جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر در قزوین کار نظارت و درمان آنان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛حجت‌الاسلام صادقی نیارکی، اظهار کرد: به‌منظور جمع‌آوری و نظارت و درمان معتادان متجاهر و به تعبیری کارتن‌خواب‌های سطح شهر که سلامت شهروندان را تهديد و مشکلات زيادي براي افراد دیگر ايجاد مي‌کنند، نهادهای مختلفي باهم همکاري مي‌کنند.

وی افزود: ازجمله این نهادها استانداري، بهزيستي، واحدهای مددکاري اجتماعي، شهرداری و نيروي انتظامي و در خط مقدم دادستانی است، که طرح‌های مختلفي درباره ساماندهي وضعيت کارتن‌خواب‌ها پیش‌بینی شده تا علاوه بر پاک‌سازی ظاهر شهر، از مرگ‌ومیر اين افراد براثر سرما و گرسنگي جلوگيري شود.

صادقی‌نیارکی ادامه داد: با توجه به آغاز فصل سرما نخستین مرحله طرح شناسایی و ساماندهی معتادان و کارتن‌خواب‌های قزوین آغاز و افراد شناسایی‌شده و در مراکز درمانی و کاهش آسیب که به این منظور پیش‌بینی شده تحت نظر مددکاران و متخصصان مراحل بازگشت به آغوش جامعه را طی خواهند کرد.

دادستان قزوین اظهار کرد: برای ریشه‌کن کردن و رفع این معضل اجتماعی باید تمامی ارگان‌ها و نهادها از جمله سازمان بهزیستی، دانشگاه‌ها و استانداری با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

وی یادآور شد: هرچند با انجام چندین طرح در این خصوص اقدامات مؤثری انجام شده ولی باید برای به حداقل رساندن آسیب‌های این حوزه اقدامات با سرعت بیشتری برای ساماندهی این افراد انجام شود.

این مقام قضایی ادامه داد: زیرساخت‌های اولیه در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی معتادان کارتن‌خواب از سطح شهر از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط فراهم شده ولی تداوم اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با این معضل مستلزم ارتباط تنگاتنگ متولیان امور جهت برنامه‌ریزی و انجام اقدامات اساسی، بلندمدت و کوتاه‌مدت در این خصوص است.

عضو شورای مسئولان قضایی استان قزوین در پایان از تصمیم و عزم جدی دستگاه قضایی برای برخورد توأم با ترحم و رأفت اسلامی با این معضل اجتماعی خبر داد و خواستار مشارکت و همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با موادمخدر استان برای اجرای بهتر طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.