تعهد 900 میلیارد ریالی در حوزه توسعه زیرساخت های درمانی و تامین تجهیزات درمانی از جمله دستاوردها ی سفر وزیر بهداشت به استان قزوین است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از قزوین ؛رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین گفت : این تعهدات شامل کمک به ساخت بخش الحاقی بیمارستان شهید رجایی، تکمیل ساختمان نیمه کاره شهرداری الوند برای ساخت بیمارستان و تامین پنج دستگاه آمبولانس کمک دار برای اورژانس 115 استان است.

 دکتر منوچهر مهرام افزود: با توجه به افزایش تقاضا و لزوم سرعت عمل در ارایه خدمات به بیماران، تهیه و تامین دستگاه دوم سی تی آنژیوی قلب برای بیمارستان بوعلی نیز از دیگر دستاوردهای این سفر بود.

وی اضافه کرد: درباره تعهد وزیر بهداشت مبنی بر تامین 5 دستگاه خودرو آمبولانس جدید به اورژانس 115 استان نیز گفت: البته این تعداد خودروی آمبولانس کافی نیست و ما تلاش خود را برای افزایش آنها ادامه می دهیم.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید تعداد پایگاه های اورژانس 115 به 50 پایگاه برسد در حالی که با وجود تمام کارهای انجام شده تاکنون فقط 36 پایگاه اورژانس در استان قزوین دایر شده است.

دکتر مهرام ادامه داد: در این سفر سرزده ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان های بوعلی سینا و شهید رجایی بازدید و از نزدیک در جریان کمبود بیش از یکهزار تخت بیمارستانی در قزوین قرار گرفت.


وی اظهار کرد:در حال حاضر یکهزار و 704 تخت در 14 بیمارستان استان اعم از دولتی و خصوصی فعال است که با احتساب بیمارستان در آستانه تاسیس شهرستان تاکستان تعداد تخت ها به یکهزار و 800 تخت خواهد رسید.


مهرام خاطرنشان کرد:بر اساس طرح تفصیلی درمان استان که با رویکرد 15ساله نوشته شده است با در نظر گرفتن ضریب 2.3دهم تا پایان سال 1408 باید سه هزار و 656 تخت فعال با توجه به افزایش جمعیت در بیمارستان های استان وجود داشته باشد.


وی با اشاره به امضای تفاهم نامه ساخت بیمارستان در شهرستان البرز، گفت: این بیمارستان قرار است با پیش بینی ظرفیت 180تخت در ساختمان نیمه کاره اهدایی شهرداری الوند طی مدت سه سال تکمیل و تجهیز شود.


مهرام، میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این بیمارستان را 300میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: به منظور سرعت عمل بخشیدن به تکمیل ساخت این بیمارستان در سال جاری 50 میلیارد ریال به صورت علی الحساب از محل اعتبارات ملی و 30میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات دانشگاه به آن اختصاص می دهیم.


وی با اشاره به ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی در استان نیز گفت:این بیمارستان قرار است توسط یکی از بانک های خصوصی احداث شود اما هنوز قراردادی در این زمینه و تعیین جزییات نحوه چگونگی خدمات آن به بخش دولتی امضا نشده است.


انتهای پیام/پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.