معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: برجام، تفاهم جهانی یک‌ساله و تا پایان دوره اوباما نیست؛ بلکه همانند تعهدات ایران موضوعی بلندمدت است.

ابوطالبی: برجام، تفاهم جهانی یک‌ساله و تا پایان دوره اوباما نیست/ دموکرات‌ها و دولت مستعجل آمریکا هشیار باشندبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به اقدامات اخیر دولت و کنگره آمریکا برخلاف برجام نوشت: درانتخابات ٢٠١٦ آمریکا دو رویکرد درحوزه سیاست خارجی در برابر هم قرار می‌گیرند: رویکردجنگ‌افروزانه بوش و رویکرد سیاست‌ورزانه اوباما.

سفیر اسبق کشورمان در ایتالیا با بیان اینکه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها باید نشان دهند که حاصل رویکردهایشان، تقویت موقعیت جهانی و تامین امنیت ملی آمریکا است، یا تخریب و تضعیف آنها نوشت: دراین مبارزه سیاسی، دموکرات‌ها بامهمترین دستاوردهای جاری خود به میدان افکارعمومی خواهند رفت و جمهوری‌خواهان نیز با میراث‌های خود.

ابوطالبی تاکید کرده است : برجام یکی از مهمترین دستاوردهای چالشی جاری سیاست‌ورزی دموکرات‌ها در آمریکاست؛ آنها بااین دستاورد به مبارزات انتخاباتی ٢٠١٦ خواهند رفت. 

درمقابل جمهوری‌خواهان می‌کوشند تا اقداماتی را انجام داده و قوانینی تصویب نمایند که دریک سال باقیمانده دولت اوباما، نقض برجام خود به‌خود صورت پذیرد تا با پیروزی احتمالی‌شان دردولت آینده: هم متهم به نقض برجام نشده باشند، هم بر تعهد خود به لغو آن عمل کرده باشند و هم دستاورد دموکراتها را ازبین برده باشند. 

به نوشته ابوطالبی اگرچه برجام نقطه افتراق سیاست در آمریکا خواهد بود؛ اماجمهوری‌خواهان نزاع را درحوزه‌هایی چون تروریسم و موشک و... برای تاثیر بر آن شکل می‌دهند.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در ادامه مطلب خود در توئیتر نوشته است: این مسیر که جمهوری‌خواهان درحال طی کردن آن هستند مسیر و گام خطرناکی است که هم برجام را تهدید می‌کند و هم اعتماد، امنیت و ثبات را درعرصه بین‌الملل.

او در پایان هشدار داده است : برجام، تفاهم جهانی یک ساله و تا پایان دوره اوباما نیست؛ بلکه همانند تعهدات ایران موضوعی بلندمدت است. دموکرات‌ها و دولت مستعجل آمریکا هشیار باشند.

انتهای پیام/

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار