نهاوندیان مطرح کرد؛

ضرورت رعایت اصول اخلاقی و حریم‌ها در فضای انتخاباتی

دشمنان به‌دنبال ناامن کردن کشورهای اسلامی هستند/ رئیس دفتر رئیس جمهور بر ضرورت رعایت اصول اخلاقی و حریم‌ها در فضای انتخاباتی تأکید کرد و گفت: دشمنان به‌دنبال ناامن کردن کشورهای اسلامی هستند.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان "محمد نهاوندیان" در نشست خبری تشریح اهداف و دستاوردهای سفر دو روزه به استان قم که عصر امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: علت اصلی شکل‌گیری این سفر به مناسبت هفته وحدت بود.

به گفته وی، امسال با تدبیر مقام معظم رهبری، سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نام گرفت و در فضای کنونی جامعه و منطقه این وحدت، از اهمیت مضاعفی برخوردار شده است.

نهاوندیان با اشاره به اوضاع کشورهای منطقه ابراز کرد: در این برهه حساس که اکثر کشورهای همسایه با آتش‌افروزی‌های بدخواهان در کشورهایی مانند عراق، سوریه، یمن و افغانستان مواجه هستند، هر روز حرکت‌های تروریستی باعث کشته شدن مردم بی‌گناه در این کشورها می‌شود.

وی ادامه داد: به وضوح شاهد هستیم که دشمنان به دنبال ناامن کردن کشورهای اسلامی هستند، ولی در کشور ما به علت وحدت و همدلی مردم، امنیت و آرامش برقرار است که باید در هفته وحدت شکرگزار این همدلی بوده و از آن حفاظت کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه به انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: همه ما باید با توجه به اهمیت امنیت ملی در این شرایط بر وحدت و همدلی پافشاری کرده و تلاش کنیم از شور سیاسی انتخابات، پیام وحدت و همدلی را به جهانیان منتقل کنیم و حماسه سیاسی پرشوری را با حضور مردم شکل دهیم.

نهاوندیان افزود: این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه ما در فضای انتخاباتی اصول اخلاقی و حریم‌ها را رعایت کنیم و بر برنامه‌گرایی به جای برخوردهای حزبی و گروهی، تأکید داشته باشیم.

وی ادامه داد:‌ ما در هر انتخابات جلوه‌ای از شور و شعور سیاسی و اجتماعی ملت ایران را به نمایش می‌گذاریم و امیدواریم انتخابات پیش رو نیز سالم، قانونی، پرشکوه و افتخارآفرین برگزار شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه ارائه گزارش عملکرد دولت به مراجع تقلید در قم از دیگر اهداف این سفر بوده است، بیان کرد: در این سفر طبق معمول سفرهای دیگر، علاوه بر کسب انرژی معنوی از آستان مطهر حضرت معصومه(س)، خدمت مراجع تقلید و علما رسیده و وضعیت عمومی کشور به ویژه مسائل اقتصادی و بین‌المللی را برای آنان تشریح کرده و از راهنمایی،‌ ارشاد و تذکرات مراجع اعظام بهره بردیم.

نهاوندیان با اشاره به اینکه تذکرات و ارشادات مراجع تقلید همواره در دولت مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: رئیس جمهور تأکید دارد همه اعضای دولت از ارشادات مراجعه بهره‌گیری کنند و در دیدارهای انجام شده نیز خوشبختانه در اصلی‌ترین رویکردهای دولت، ارشاد و دعای خیر و حمایت مراجع اعظام خصوصاً در چالش بزرگ بین‌المللی که کشور با آن مواجه بود، شامل حال ما شد.

وی با اشاره به مانع‌تراشی رژیم صهیونیستی در تصویب برجام، بیان کرد: با درایت مقام معظم رهبری و حمایت ملت، در مقابله با قدرت‌های جهانی، به توافق با این قدرت‌ها رسیدیم که در آن حقوق مردم حفظ شده و تحریم‌های ظالمانه از دست و پای اقتصاد کشور باز خواهد شد.

وی ادامه داد: با هوشمندی مذاکره‌کنندگان ایرانی، تعهدات طرف مقابل پیش از ما انجام شد و موضوعاتی همچون لغو قطعنامه‌های شورای امنیت و پرونده PMD پیش از اقدام ایران، بسته شد و با دستور رئیس جمهور آمریکا نیز در مورد توقف تحریم‌های هسته‌ای، برجام به شکل توافق‌شده ادامه یافت.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران با حصول اطمینان از اجرای تعهدات طرف مقابل، اقدام به انجام تعهدات خود کرده است، تأکید کرد: شرایط به سمتی پیش می‌رود که برجام به شکلی که تعریف شده، اجرایی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به ماجراجویی و فتنه‌گری برخی کشورهای مقابل در قبال سیاست‌های امنیتی و قدرت دفاعی ایران، اظهار کرد: مواضع لازم با هوشمندی در برابر این اظهارات بی‌اساس اتخاذ شده و امیدواریم طرف‌های مقابل با درک فضای پیش رو، دست به اقدامی نزنند که به فضای توافق ضربه بزند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار