امیری: افزایش نامزدها در انتخابات نشانگر وجود شور و نشاط و امید در مردم است

قائم مقام وزیر در امور مجلس گفت: افزایش قابل توجه تعداد داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نشانگر وجود شور و نشاط و افزایش امید در مردم است.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر در امور مجلس گفت: افزایش قابل توجه تعداد داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نشانگر وجود شور و نشاط و افزایش امید در مردم است. 
 
امیری با بیان اینکه از نظر دولت افزایش تعداد متقاضیان نامزدی در انتخابات امری بسیار مبارک است، افزود: آمار کمی ثبت نام شدگان این دوره از انتخابات در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه است. 
 
وی اظهار داشت: بر این اساس، ۸۰۱ نفر برای مجلس خبرگان رهبری و ۱۲ هزار و ۱۲۳ نفر برای مجلس شورای اسلامی نامزد شدند. 
 
امیری خاطرنشان کرد: این افزایش آمار داوطلبان در انتخابات نشانگر افزایش میل مردم به دخالت در سرنوشت سیاسی و اجتماعیشان و رشد امید در جامعه و احساس مسئولیت مردم نسبت به شرایط کشور است. 
 
قائم مقام وزیر کشور دلیل افزایش روحیه مردم را به سامان رسیدن مذاکرات هسته‌ای و تفاهم برجام دانست و گفت: کار ثبت نام تمام شد و هیات‌های اجرایی مشغول بررسی احراز شرایط ثبت نام کنندگان هستند. 
 
وی ادامه داد: خوشبختانه هیات نظارت مرکزی و شورای نگهبان و هیات‌های نظارت استان‌ها با حسن نیت در سال همدلی و همزبانی همکاری خیلی خوبی را با وزارت کشور انجام می‌دهند. 
 
امیری گفت: هیات‌های اجرایی ۱۰ روز فرصت دارند افرادی که ثبت نام کردند را احراز شرایط کنند تا کار در مسیر قانونی و بر اساس جدول زمانبندی و تقویم انتخابات ادامه پیدا کند. 
 
وی ابراز امیدواری کرد: نشاطی که در مرحله ثبت نام شاهد بودیم در مراحل بعدی انتخابات هم کماکان ادامه داشته باشد و مردم و تمامی جریان‌های سیاسی و فکری داخل نظام با علاقه و نشاط در هفتم اسفند ۹۴ یک حماسه دیگر خلق کنند. 
 
سخنگوی وزارت کشور در خصوص روند برگزاری الکترونیک انتخابات نیز گفت: سخت افزار تائید شده و نرم افزار در دو آزمایشگاه تست امنیت در حال بررسی است و بعد از اینکه امنیت نرم افزار از ناحیه این دو آزمایشگاه تائید شد به شورای نگهبان ارائه می‌شود. 
 
امیری با بیان اینکه ۲۰۷ حوزه اصلی و یک هزار و ۶۳۳ نقطه برای اخذ رای در کشور پیش بینی شده است، گفت: به دلیل اینکه هنوز تعداد صندوق‌های الکترونیکی مشخص نشده نمی‌توان اعلام دقیقی در مورد تعداد صندوق‌های دستی و الکترونیک داشت. 
 
قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه احتمال افزایش شعب اخذ رای وجود دارد، افزود: در این دوره بنا بر این است صندوق‌های سیار کمتری داشته باشیم و عمدتا صندوق‌ها ثابت باشند. 
 
انتهای پیام/
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار