خانم ماريان شوگراف وزير مختار سفارت جمهورى فدرال آلمان و آقاى دانيل ريکو دبير اول سفارت، با آيت الله موسوى اردبيلى(مدظله العالى) در قم ديدار و گفتگو کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آيت الله  موسوى اردبيلى ضمن خوشامدگويی به ايشان فرمودند: متأسفانه درباره اسلام، شناخت صحيحی در کشورهای اروپايی وجود ندارد و چهرهای که از اسلام در غرب ارائه میشود با واقعيت بسيار متفاوت است. خداوند متعال وقتى پيامبر اکرم(ص) را در قرآن معرفى مىکند مىفرمايد: «إنّك لعلى خلق عظيم»، يعنی آن وجهی از صفات پيامبر اسلام که مورد تمجيد خدای متعال قرار گرفته است، اخلاق بسيار نيکو و پسنديده آن حضرت بوده است، در حالی که اکنون اسلام دين بیاخلاقی، خشونت و تجاوز معرفی میشود.

ایشان افزودند: خداوند در آيهای ديگر خطاب به اهل کتاب مىفرمايد: «قل تعالوا إلی کلمة سواء بيننا و بينکم أن لا نعبد إلا الله و لا نشرك به شيئاً» بياييد حول مطلبى که هم شما آن را قبول داريد و هم ما، گرد هم آئيم، چيزی جز خدا را نپرستيم و هيچ چيز را شريک او ندانيم. دينی که پيروان ديگر اديان را به کنار گذاشتن اختلافات و اتحاد حول محور توحيد دعوت میکند، چگونه میتواند مؤيد اعمال تروريستی باشد؟

مرجعيت دينی ادامه دادند: رفتار پيامبر اسلام(ص) با اهل کتاب برادرانه بود. نه کسي را به عنوان مسيحيت يا يهوديت طرد کردند و نه دستور به قتل او و غارت اموالش دادند، همان گونه که جان و مال مسلمانها برای آن حضرت محترم بود جان و مال آنها هم نزد ايشان احترام داشت.

  آيت الله   موسوی اردبيلی(مد ظله العالی) فرمودند: خسارتی که از اعمال تروريستی متوجه مسلمانان شده است بيشتر از خساراتی است که به غير مسلمانان وارد شده است و اين اعمال هيچگاه مورد تأييد قاطبه مسلمانان نبوده است.

معظم له ضمن قدردانی از رفتار مناسب دولت آلمان در برخورد با پناهجويان افزودند: دانشگاه مفيد و اساتيد آن آمادگی لازم جهت برقراری ارتباطات علمی با مجامع دانشگاهی آلمان و تبيين صحيح مبانی اسلامی را دارند.

در ادامه اين ديدار خانم ماريان شوگراف ضمن ابراز خوشوقتی از فرصتی که جهت اين ملاقات به وی داده شده است گفت: دولت آلمان اطلاع کامل دارد که اصل اسلام ربطى به خشونت ندارد و من خودم هم ترجمه قرآن را به صورت کامل مطالعه کردهام و موارد مثبت زيادى را در قرآن کريم ديدم و متوجه شدم که اشتراکات زيادي بين اسلام و اهل کتاب وجود دارد. دولت آلمان تلاش زيادى مى‌کند که با مسلمانانی که در آلمان زندگی میکنند تعامل کند و زندگى مسالمتآميزترى را در آلمان مهيا کند.

وی افزود: دليل اين که آلمان تعداد زيادى از پناه‌جويان را پذيرفت و اکثريت مطلق جامعه‌ آلمان هم موافق اين امر بودند، اين است که در آلمان ترسى از اسلام وجود ندارد و به پناهجويان به عنوان تروريست نگاه نمیشود.

خانم شوگراف ادامه داد: ما براى اين که همکارى بهترى داشته باشيم، بايد شناخت بهترى از اسلام و از تشيع داشته ‌باشيم و به همين دليل ديدار با شما براي من بسيار پراهميت بود تا بتوانم آشنايى بيشترى با اسلام پيدا کنم و اين اطلاعات را به آلمان انتقال دهم.

وزير مختار سفارت آلمان در پايان با اشاره به تمايل دولت متبوع خود جهت گسترش روابط علمی با مجامع علمی ايران گفت: ما ديروز اين فرصت را داشتيم که از دانشگاه مفيد بازديد کنيم و با رشتههايى که آنجا تدريس مىشود آشنا شويم و درباره فرصتهاى همکاری که بين دانشگاه مفيد و دانشگاههاى آلمان در زمينههای مختلف همچون حفظ محيط زيست وجود دارد صحبت کرديم.


انتهای پیام /پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.