کارشناس سیاسی: راهبرد آمریکا در خاورمیانه شکست خورده است

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ناتوانی آمریکا در مبارزه با تروریسم، راهبرد این کشور در خاورمیانه را شکست خورده دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی ،استاد مدیریت استراتژی جهانی در آمریکا تاکید کرد راهبرد آمریکا در خاورمیانه شکست خورده است و  این کشور تلاش می کند با جنگ روانی و تبلیغاتی بر شکستهایش سرپوش گذارد.

الکساندر آزادگان در گفتگو با پرس تی وی درباره موضوع آزمایش موشکی ایران نزدیک کشتی جنگی آمریکا در تنگه هرمز گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران این ادعای آمریکا را که ایران نزدیک کشتی جنگی آمریکا در تنگه هرمز آزمایش موشکی انجام داده، رد کرده است.

حتی کایل رینز سخنگوی پنتاگون اذعان کرد  هدف این راکت، ناو هواپیمابر هری  ترومن یا کشتیهای آمریکایی نزدیک آن نبوده است اما در عین حال گفت: این موشک نزدیک آنها شلیک شده است و آن را بسیار تحریک آمیز خواند.

وی در پاسخ به  این سوال که چگونه آمریکا خودش ناو هواپیمابر هسته ای به منطقه اعزام می کند که این کار برای ایران و برخی از کشورهای منطقه بسیار تحریک آمیز است پاسخ داد: به نظر من چنین تناقض گوییها و موضعگیریهای متناقض بخشی از استراتژی ژئوپلیتیک آمریکا در منطقه است.

آمریکا نیروهای ویژه به عراق اعزام کرده است و ادعا می کند برای مقابله با داعش است اما همه می دانند آمریکا خودش از داعش حمایت می کند. واشنگتن خودش این تروریستها را در اردن و در اردوگاههای سیا در سال دوهزار و دوازده آموزش داد.

وی افزود: باید توجه داشت آمریکا در جنگهای منطقه ای شکست خورده و  به همین علت موضعش بسیار ضعیف شده است و اکنون تلاش می کند این جنگها و سیاستهای جنگ طلبانه را از طریق گروههای تروریستی تحت حمایت خود دنبال کند.

جنگ روانی و تبلیغاتی آمریکا علیه برخی از کشورهای منطقه از جمله ایران نیز در چارچوب همین سیاست تعریف می شود که نمونه آن اظهارات مقامات این کشور درباره آزمایش موشکی ایران است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار