دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: جامعه روحانیت تصمیمی درباره حمایت از آیت‌الله هاشمی نگرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران صبح امروز (پنجشنبه) در همایش همگرایی اصولگرایان با اشاره به تلاش جریان اصولگرایی برای وحدت در انتخابات 7 اسفندماه اظهار داشت: چنانچه محصول تصمیم شورای ائتلاف اصولگرایان، انتخاب انسان های اصلح شد و در کنار آن مشاهده کردیم که هیچ فردی از گروه ما در این منتخب حضور ندارد، ذره ای نباید ناراحت شویم.

وی در ادامه افزود: هر فردی از اصولگرایان در مقطع حساس انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نباید دست از کار و تلاش بردارد و چنانچه بتواند تا پایان یکی دو ماه آینده قدم‌های بااخلاصی بردارد، باید این بشارت را به خود بدهد و تبریک بگوید از اینکه اگر در کربلا هم می‌بود، به امام حسین(ع) یاری می‌رساند.


موحدی کرمانی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به وظیفه مهم خبرگان رهبری در انتخاب ولی فقیه گفت: خداوند به مقام معظم رهبری طول عمر بدهد تا این امامت به ظهور حضرت مهدی(عج) متصل شود و خبرگان دیگر نیازی به انتخاب ولی امر نداشته باشند اما چنانچه خدای ناکرده اتفاقی بیافتد، بایستی فکر بعد را هم کرد تا یک فرد شایسته انتخاب شود و بتواند راه حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب را ادامه دهد به همین دلیل باستی افراد امتحان پس داده‌ای در امر ولایت وارد خبرگان شوند.


دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: چنانچه مردم خودشان در انتخاب نمایندگان خبرگان قدرت تشخیص نداشته باشند، باید از افراد امین، دلسوز و مورد اعتماد کمک بگیرند تا آنها افراد شایسته خبرگان را معرفی کنند.


وی با بیان اینکه مجلس باید تابع رهبری باشد اظهار داشت: ما مجلس ششم را از یاد نبرده‌ایم که چگونه در برابر رهبری ایستاد. مجلس آینده باید تابع رهبری باشد در این صورت دلسوز مردم و مستضعفان هم خواهد بود و خود را برای خدمت به اسلام آماده خواهد کرد.


دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینکه برخی افراد، حق و باطل را باهم مخلوط کرده‌ و امر را بر بسیاری مشتبه ساخته‌اند گفت: خیلی‌ها در سال 88 می‌گفتند که دو نفر در رأس فتنه سوابق درخشانی دارند، چنانچه آن سوابق درخشان نبود، مردم این گونه فریب نمی‌خوردند.


آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه از لزوم کناره گیری اصولگرایان از صحنه انتخابات در صورت آگاهی از رأی نیاوردنشان اشاره کرد و گفت: فردی ممکن است که به دنبال هوای نفس باشد و بر اساس احساس وظیفه حضور پیدا کند با وجود اینکه می‌داند، رأی نمی‌آورد این فرد نباید احساس وظیفه و رأی کند و باید کنار بکشد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: در تهران وشهرستان‌ها این معضل وجود دارد و رقیب سعی می‌کند که روی یک نفر تصمیم بگیرد اما جناح مقابل آرای خود را می‌شکند.


دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران در پایان در توصیه‌ای خطاب به اصولگرایان ابراز کرد: بایستی هوای نفس، منیت و تأکید بر گروه خود را کنار بگذاریم.


* لیست جامعه روحانیت برای خبرگان نهایی نشده است


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله موحدی کرمانی ددر حاشیه همایش همگرایی اصولگرایان با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تصمیم جامعه روحانیت مبارز برای حمایت از آیت الله هاشمی رفسنجانی چگونه خواهد بود، اظهارداشت: هنوز تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ نشده است.


وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره لیست جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات خبرگان رهبری گفت: به مراحلی رسیده ایم اما این مسئله نهایی نشده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.