معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان گفت: سرانه فضای آموزشی در دانشگاه لرستان پایین تر از میانگین کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جعفری افزود: اعتبارات تامین فضای دانشگاه لرستان در سال جاری حدود شش میلیارد تومان بوده که تا کنون ۱۰ درصد آن تخصیص داده شده است.

وی افزود: امیدواریم با قول هایی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی داده است بتوانیم تا پایان سال بخش قابل توجهی از ۹۰ درصد تخصیص باقیمانده را تامین کنیم.

معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان گفت: بودجه محوطه سازی و تجهیزات دانشگاه لرستان در سال جاری چهار میلیارد تومان بوده که ۱۰۰ درصد محقق شده و همه این مبلغ به دانشگاه پرداخت شده است.

جعفری به افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه لرستان اشاره کرد و گفت: این کتابخانه متشکل از چهار سالن بزرگ، مراکز رشد، سالن نشریات و بخش سمعی و بصری است که بخشی از معاونت پژوهشی دانشگاه نیز در آن تعبیه شده است.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از دانشکده های دانشگاه لرستان کتابخانه مربوط به خود را دارد افزود: با افتتاح کتابخانه مرکزی این دانشگاه همه کتابخانه های دانشگاه لرستان در این کتابخانه تجمیع خواهند شد.

معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان سرانه فضای دانشگاه لرستان را کمتر از استاندارد کشوری خواند و گفت: به دلیل جابجایی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان از مکان قبلی خود که در مجاورت قلعه فلک الافلاک قرار داشت سرانه فضای این دانشگاه کاهش یافت.

جعفری افزود: سرانه فضای دانشگاهی کشور برای دانشجویان علوم انسانی ۱۰ متر، برای دانشجویان علوم پایه ۱۲ متر، برای دانشجویان کشاورزی و دامپزشکی ۱۷ متر و برای دانشجویان فنی و مهندسی ۱۴ متر است در حالیکه این فضای دانشگاهی در دانشگاه لرستان در حال حاضر ۶.۹ متر است و بسیار پایین تر از میانگین کشوری است.

وی به واگذاری بخشی از اراضی دانشگاه لرستان به مسکن مهر اشاره کرد و گفت: ۱۵.۵ هکتار از اراضی که به مسکن مهر واگذار شده است ساخته نشده که دانشگاه لرستان درخواست بازگشت این اراضی به دانشگاه را داشته است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: پایین ، سرانه ، فضا ، دانشگاه ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.