مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: به ازای هر 100 نفر باید 250 جلد کتاب در کتابخانه ها وجود داشته باشد که در استان به ازای هر 100 نفر 44 کتاب جلد وجود دارد که فاصله زیادی در این بخش داریم.

امامزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: در بخش منابع کتابخانه ای در حال حاضر یک میلیون و 480 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های وجود دارد که رتبه 21 کشوری را دارا هستیم.

وی عنوان کرد: سالانه 150 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های استان تزریق می شود که به هیچ وجه نیاز مراجعان را تامین نمی کند و کتابخانه های استان قادر به پاسخگویی به نیازهای روز مراجعانشان نیست و با کمبود شدید منابع مواجه هستند.

امامزاده بیان داشت: در این راستا، سامانه طرح " کتاب من" به مدد مراجعان راه اندازی شد و اگر منابع مورد نظر در مخازن نباشد، می توانند وارد سامانه شوند و سفارش دهند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران یادآورشد: مازندران در بهره گیری از ظرفیتهای طرح کتاب من، جزو استانهای شاخص کشور است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از شاخص ها، مراجعان و اعضای کتابخانه هاست که رتبه ششم کشور را داریم و این رتبه خوب است.

امامزاده، شمار اعضای کتابخانه های استان را 104 هزار و 800 عضو اعلام کرد و گفت: از نظر امانت نیز رتبه پنجم کشور را در اختیار داریم.

وی عنوان کرد: هرچه سرانه فضا و منابع بالا باشد قطعا پاسخگوتر به مراجعان است و حجم رجوع به کتابخانه ها بیشتر می شود.مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران یادآورشد: سال گذشته سه میلیون و 760 هزار جلد کتاب امانت دادیم و در سالجاری نیز تا پایان آذرماه رکورد سال گذشته را پشت سر گذاشته ایم.

وی اظهار داشت: یکی از آمارهای کیفی که گویای روکود مردم به مطالعه است، عضویت در شبکه کتابخوانان حرفه ای است و در این زمینه بالاتری رکورد کشور را داریم و استان مازندران به دلیل عضویت افراد در این شبکه، حرف برای گفتن دارد.

وی درباره سرانه مطالعه در استان گفت: سرانه مطالعه در استان به 73 دقیقه رسیده است که نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

انتهای پیام ///

برچسب ها: کتاب ، مازندران ، کتابخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.