سرانه فضای سبز استان زنجان 12 صدم است و نسبت به سرانه کشوری و جهانی که به ترتیب دو دهم و شش دهم هکتار است ،پایین تر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان گفت: 55 درصد مساحت استان زنجان را منابع طبیعی تشکیل می دهد و از این میزان 97 هزار هکتار جنگل طبیعی و 18 هزار هکتار جنگل های دست کاشت است.

آقاجانلو با بیان اینکه مراتع استان در حد متوسط هستند،  افزود: 21 درصد مراتع استان را مراتع متراکم،37 درصد نیمه متراکم و 42 درصد فقیر هستند.

وی با بیان اینکه مراتع در حفظ خاک، تامین علوفه ،تا مین داروهای گیاهی، تولید آب و کاهش آلودگی هوا نقش بسزایی دارند،  اظهار کرد: همچنین برخی مراتع از جمله چمن سلطانیه جزو آثار ملی و جاذبه های گردشگری هستند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران جزو مناطق خشک و نیمه خشک زمین محسوب می شود و از یک سوم میزان بارش جهانی برخوردار است لزوم توجه به مراتع برای جذب آب و نفوذ آن در منابع زیرزمینی حائز اهمیت است.

آقاجانلو  خاطر نشان کرد: در صورتی که آب توسط پوشش گیاهی وارد منابع زیرمینی نشود سیل و خسارات متعددی را در پی خواهد داشت./ع

 

 

برچسب ها: سرانه ، فضا ، سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.