رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اغلب محصولات تولیدی استان صادرات محور هستند و می توان گفت که تفکر تولید صادراتگرا در اکثر واحدهای تولیدی استان وجو ددارد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجانبا بیان اینکه  استان زنجان همواره حدود 0.5 تا 1.5 درصد از صادرات کشور را به خود اختصاص داده گفت:  گمرک استان در زمینه صادرات در بین 138 گمرک و بازارچه مرزی که در کشور فعال می باشند  30رتبهرا داراست

وی افزود :با عنایت به صادرات محور بودن اغلب محصولات تولیدی استان و وجود شاخصه هایی مانند رقابت پذیر بودن به لحاظ قیمتی و کیفیت کالای تولیدی می توان گفت که تفکر تولید صادراتگرا در اکثر واحدهای تولیدی استان وجود داشته و عواملی مانند عدم اطلاعات کافی برای ورود به بازار های بین المللی ، تحریم های بانکی و کشتیرانی و حمل و نقل و مشکلات موجود در نقل و انتقال ارز و ... مانع از ورود واحدهای استان به عرصه صادرات است که امیدواریم در فضای پساتحریم شاهد مرتفع شدن این موانع و توسعه صادرات استان باشیم.

فغفوری اضافه کرد :هر ساله تعدادی از صادرکنندگان استان پس از ثبت نام در فرایند انتخاب صادرکنندگان برتر به عنوان صادرکنندگان برتر استانی انتخاب و در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات با حضور استاندار و مقامات کشوری از ایشان تقدیر و تجلیل به عمل می آید.که با داشتن این عنوان در کارنامه خود از مزایایی چون دریافت تسهیلات بانکی خارج از نوبت و انجام تشریفات گمرکی و ... با اولویت برخوردار می گردند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان افزود:آخرین قوانین و بخش نامه ها در حوزه صادرات و همچنین واردات کالا از طریق دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران به این سازمان ارسال و در بانک اطلاعات بخش نامه های سازمان درج و قابل استفاده می باشد.

وی ادامه داد:بخش نامه های مربوطه از طریق سایت سازمان توسعه تجارت ایران به آدرس اینترنتی tpo.ir برای عموم قابل دسترس می باشد



انتهای پیام/پ

برچسب ها: صادرات ، محصولات ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.