دکتر آرش کلانتری میگوید:حمام سونا با سرعت بخشیدن به جریان خون کمک شایانی به کنترل وزن فعلی و سوخت و ساز بدن می کند .


به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، این پزشک برآن است :حمام سونا باتحریک سیستم شبه مرفینی مغز باعث آرامش روحی و روانی فرد می شود.

دکتر کلانتری افزود : سونا یکی از کلیدهای اصلی در درمان بیماری ها آرامش اعصاب است که بدن را قادر می سازد تابیشتر استراحت کند ، و در درمان بیمارانی که از داروهای ضدافسردگی , اعصاب و ضداضطراب استفاده می کنند می تواند موثر باشد.

وی ادامه داد استفاده از سونا در کسانی که بیماری رماتیسم دارند نیز باعث تسکین دردشان می شود.

این پزشک میگویید:حمام سونا برای جلوگیری از ریزش موها بسیار مفید است وباعث می شود که پیازه ی موها تقویت شود وشادابی و طراوت رابه پوست باز می گرداند.

کلانتری افزود:سونا باعث تعریق پوست می شود وروند پیری را متوقف کرده واجازه می دهد که پوست جوان و شاداب بماند چراکه تعریق حاوی مواد معدنی و مواد مغذی است که برای حفظ سطح کلاژن پوست ضروری است.

وی به کسانی که دارای بیماری های قلبی و ریوی هستند هشدار داد : باید پیش از رفتن به سونا باپزشک خود مشورت کنند وبه علاوه بیمارانی که صرع و دیابت دارند مجاز به استفاده نمی باشند.

لازم است دست کم یکبار در هفته از حمام سونا استفاده شود زیراسیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و مقاومت بدن را در مقابل هجوم ویروس ها و باکتری ها افزایش می دهد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: سونا ، اعصاب ، مو ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.