مایکروسافت امید فراوان به سال ۲۰۱۶ دارد، ولی باید توجه داشت که این سال برای غول نرم‌افزاری جهان با تغییرات عمده و اتفاقات جدید همراه خواهد بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  ۲۰۱۵ دوره‌ای برای عوض کردن مسیر حرکت مایکروسافت بود تا بتواند خود را از یک شرکت سنتی، به یک مرکز مدرن تولیدکننده نرم‌افزارهای کاربردی تبدیل کند. این اتفاقات با سیاست‌های «ساتیا نادلا» مدیرعامل جدید مایکروسافت دنبال شد.

نادلا پس از روی کار آمدن به عنوان مدیرعامل جدید مایکروسافت اعلام کرد که توسعه خدمات پردازش ابری مهم‌ترین اولویت آن است و در این راستا علاوه بر تغییرات سال گذشته، قرار است سیاست‌های مایکروسافت با محوریت خدمات ابری در سال ۲۰۱۶ دنبال شود.

مهم‌ترین اتفاق در شرکت مایکروسافت طی سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه سیستم عامل ویندوز ۱۰ بود که توسعه خدمات ابری و دیگر اتفاقات مبتنی بر آن انجام شد. در این راستا نسخه جدید مجموعه نرم‌افزاری مایکروسافت موسوم به Office ۲۰۱۶ برای رایانه‌های ویندوزی و مک مورد آزمایش قرار گرفت و نسل جدید سیستم‌های سخت‌افزاری بر پایه ویندوز هم به بازار آمد.

البته تمام تغییرات مایکروسافت در سال گذشته خوب نبود. این شرکت با تغییر استراتژی‌های خود مجبور شد هزاران کارمند خود را در بخش‌های مختلف اخراج کند تا بتواندد خرید ۷.۵ میلیارد دلاری مرکز تولید دستگاه‌های الکترونیکی نوکیا را کارآمد کند و استفاده بهتری از آن ببرد. علاوه بر این، مایکروسافت همچنان برای حضور در بازار جهانی رایانه‌های شخصی مشکلات فراوانی را پیش‌روی خود می‌بیند.

این شرکت بزرگ برای سال ۲۰۱۶ در نظر دارد رویه خود برای عرضه فناوری‌های جدید را ادامه دهد. گزارش‌های جدید حاکی از آن است که مایکروسافت همکاری‌های گسترده‌ای را با محققان در سراسر جهان آغاز کرده است و می‌خواهد سرمایه‌گذاری‌های گسترده در بخش هوش مصنوعی، سیستم‌های امنیتی پیشرفته و خدمات ابری کاربردی انجام دهد.

منبع: اینفورمیشن ویک
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار