رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: تدابیری مبنی بر مقاوم سازی برای بیمارستانهایی که روی گسل واقع شده‌اند در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر تقی زاده قائم مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی و تاب آوری در پاسخ به این سوال که برای برخی بیمارستان‌هایی که روی گسل واقع شدند چه برنامه‌ای وجود دارد، گفت: بحث ساخت بیمارستان‌ها توسط شهرداری تهران و وزارت بهداشت و درمان انجام می‌گیرد و مطالعات ما و وزارت بهداشت وضعیت مطلوبی از نوسازی و مقاوم سازی بیشتر بیمارستان‌ها را نشان نمی‌دهد و باید برای نوسازی و مقاوم سازی آنها تدابیری اندیشیده شود‌. 

وی ادامه داد: پنج بیمارستان شهر تهران مثل بیمارستان بهار‌لو و بیمارستان هفت‌تیر تحت حمایت‌های شهرداری نوسازی می‌شوند اما قطعا وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی برنامه‌ای را برای مقاوم سازی و نوسازی و توزیع مناسب بیمارستانها در شهر تهران دارد تا کمبود بیمارستان‌ها در برخی مناطق هم جبران شود. 

دکتر رئیس زاده دبیر اجرایی کنگره سلامت و رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در خصوص دستاورد این کنگره در زمینه انسجام و مدیریت بحران عنوان کرد: مطرح بودن بحث سلامت در حوادث و بلایا و وضعیت کنونی ما در کشور با سالهای قبل قابل قیاس نیست و رشد خوبی را داشته است. حضور رسانه‌ها نشان دهنده این رشد است اما چون برخی ارگان‌ها در این زمینه سازمان‌محور و خود محور هستند (یعنی تلاش می‌کنند در این حوزه خودشان را به تنهایی اثبات کنند) و درک مشترکی از این قضیه وجود ندارد ما در مدیریت بحران هنوز به یک نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

مطالبه جدی بسیج جامعه پزشکی کشور این است که انسجام مدیریت و فرماندهی واحد و مدیریت واحد را بتوانیم در کشور فرهنگ‌سازی، محقق و تقویت کنیم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار