تاسیس سازمان مدیریت بحران ماحصل تلاش بسیج جامعه پزشکی

دبیر علمی هفتمین کنگره سلامت در حوادث و بلایا گفت: تاسیس سازمان مدیریت بحران ماحصل تلاش سازمان بسیج جامعه پزشکی است چرا که کشور باید آماده مقابله با هر مشکلی باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، هفتمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا امروز در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد افتتاح شد. 

دکتر حمید رضا خانکه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دبیر علمی این کنگره در خصوص اهداف برگزاری این کنگره بیان کرد: در وهله اول جمع‌آوری دانش موجود، در وهله دوم شناسایی بیشتر مخاطبان و در وهله سوم مشخص نمودن برنامه‌ای جامع برای آینده از اهداف برگزاری هفتمین کنگره سلامت در حوادث و بلایا است که از سال 82 شروع شده است و توانسته با دور هم جمع کردن نخبگان زیادی ادبیات سلامت در حوادث و بلایا و فرهنگ ایمنی را در کشور توسعه دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سایه حرکت‌های علمی این‌چنینی و با حمایت همه جانبه بسیج جامعه پزشکی، در حال حاضر شاهد توسعه امر سلامت در حوادث و بلایا هستیم و به اعتراف بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی در حال حاضر ایران می‌تواند یکی از کشورهای پیشرو منطقه باشد . امیدواریم بتوانیم در ادامه این حرکت جامعه‌ای ایمن‌تر و سالم تر برای کشورمان به همراه بیاوریم.
 
دکتر خانکه بیان کرد: دستاوردهای اصلی این کنگره این است که انگیزه در جامعه جوان علمی ایجاد کنیم و بتوانیم دانش تولید شده را کاربردی نماییم، همچنان که مسئولین سطح بالای عملیاتی و اجرایی کشور با مفاهیم جدید آشنا می‌شوند و سوالات چالش‌های اصلی این حوزه را برایش با فکر برنامه ریزی می‌کنند چراکه کشور ما در معرض خطرات زیادی است و مردم و در نهایت کشور برای هر خطر در هر لحظه باید آمادگی مقابله را داشته باشد. 

مسئول دبیرخانه علمی هفتمین کنگره سلامت در حوادث و بلایا بیان کرد: این کنگره 12 سال قدمت دارد و چندین دوره است که به صورت دو سالانه برگزار می‌شود. با توجه به اینکه رشته دکتری تخصصی سلامت در بلایا راه‌اندازی شده است در این کنگره برای اولین بار بحث های علمی به طور کامل در قالب سخنرانی‌ها و مقالات و پنل‌ها ارائه می‌شود. 

وی ادامه داد: برای انجام بهتر امور سازمان بسیج جامعه پزشکی 5 کمیته علمی را از اردیبهشت ماه سال 94 برای فعالیت ها به کار واداشته است. 

این کمیته‌ها شامل کمیته علمی پیشگیری و کاهش اثرات ، کمیته علمی آمادگی ، کمیته علمی پاسخ ، کمیته علمی بازیابی ، و در آخر کمیته تاب‌آوری و مشارکت مردمی حضور هر چه بیشتر مردم در بحث سلامت بر حوادث و بلایا.

نصیری مسئول دبیرخانه علمی این کنگره اظهار داشت: برای این کنگره پروژه‌های مطالعاتی تعریف شده است که محصول آن در قالب سخنرانی‌های جامع توسط اساتید به عنوان نماینده تیم پژوهشی در روزهای برگزاری این کنگره ارائه می‌شود.

وی در خصوص دستاوردهای 7 کنگره در سالهای پیاپی عنوان کرد: رشته دکتری تخصصی سلامت در حوادث و بلایا با حدود 100 دانشجوی دکتری از برجستگان کشور و تاسیس سازمان مدیریت بحران از مطالبات این کنگره‌ها بودند که به خوبی محقق و اجرا شدند .
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیج جامعه پزشکی به عنوان مبداء این حرکت نوین با تمام سازمان‌ها از قبیل سازمان هلال احمر ، سازمان مدیریت بحران کشور، دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی و حتی غیر علوم پزشکی و غیره دست به دست هم دادند تا قدم جدیدی را در راستای ارتقاء هر چه بیشتر آمادگی کشور در سلامت، در حوادث و بلایا برداشته شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار