حمله داعش به عربستان و اسرائیل/ چرا البغدادی، مدعی فلسطین شد؟!

گویا هدف از انتشار پیام صوتی منتسب به سرکرده داعش آن بوده که در افکار عمومی مردم جهان اینگونه وانمود کنند که داعش با عربستان و رژیم صهیونیستی هم مخالف است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،روز گذشته پیامی از سرکرده تروریست‌های داعش منتشر شد که به سرعت در رسانه‌های دنیا بازتاب یافت. رسانه‌های مختلف غربی و عربی تیتر زدند که داعش، اسرائیل و عربستان را تهدید کرده است.
 
در این پیام صوتی، صدایی که ادعاشده متعلق به ابوبکر البغدادی است ضمن آنکه وضعیت گروهش را خوب جلوه می‌دهد به عربستان و اسرائیل حمله می‌کند.
 
از ابتدای عرض اندام تروریست‌های داعش در منطقه همواره دو موضوع جدی از سوی تحلیلگران مطرح بوده است:
 
1. چرا داعشی‌ها که خود را مسلمان می‌نامند به جای حمله به رژیم صهیونیستی و مبارزه با اسرائیل، بخشی از سرزمین مسلمانان را اشغال کرده‌اند و مسلمانان را می‌کشند؟
2. پادشاهی آل سعود در پیدایش داعش، نقش غیرقابل انکاری داشته است و هنوز هم از این تروریست‌ها حمایت می‌کند. چرا پادشاهی عربستان به جای مبارزه با داعش، به خاک یمن تجاوز کرده، مردم یمن را به خاک و خون می‌کشد؟ و چرا دولت‌های غربی به عربستان فشار نمی‌آورند که از حمایت تروریست‌ها دست بردارد؟
 
به هر حال گویا نیت اصلی از انتشار چنین پیام صوتی از سوی داعشی‌ها این بوده است که فشار را از روی رژیم صهیونیستی و پادشاهی سعودی بردارند و در افکار عمومی مردم جهان اینگونه وانمود کنند که داعش با عربستان و رژیم صهیونیستی هم مخالف است.
 
در این پیام صوتی تنها ادعای حمله به رژیم صهیونیستی مطرح شده، اما زمانی برای آن تعیین نشده است.
 

 حمله داعش به عربستان و اسرائیل/ چرا البغدادی، مدعی فلسطین شد؟!
 
بازتاب پیام صوتی سرکرده تروریست‌ها در رسانه‌های فارسی زبان غرب:
 
بخش فارسی بی بی سی انگلیس:
شبکه‌های تلویزیونی عرب زبان پیامی صوتی منتسب به ابوبکر البغدادی، منتشر کرده‌اند که در آن او می‌گوید به عربستان سعودی به خاطر تشکیل ائتلافی از کشورهای مسلمان علیه این گروه حمله کرده، گفته است: «اگر این ائتلاف اسلامی بود خودش را از اربابان یهودی و صلیبی‌اش رها می‌کرد و کشتن یهودیان و آزادی فلسطین را هدف خود قرار می‌داد.»
 
او همچنین اسرائیل را تهدید کرده و به اسرائیلی‌ها هشدار داده که "ما روز به روز به شما نزدیکتر می‌شویم."
 
بی‌بی‌سی نمی‌تواند اصالت این پیام را تایید کند.
 
در هفت ماه گذشته این اولین پیامی است که از رهبر داعش منتشر می‌شود.
 
در پیام منتسب به رهبر داعش او می‌گوید که هرچند این گروه بخش‌هایی از اراضی تحت کنترلش را از دست داده، هنوز وضع خوبی دارد.
 
 

 
سایت آمریکایی رادیو فردا نیز بر این اساس آورده است: ابوبکر البغدادی در یک پیام صوتی منتسب به او خواستار آن شده که مردم عربستان سعودی علیه حاکمان این کشور قیام کنند و وعده داده است که به اسرائیل حمله کند.
 
هرچند خبرگزاری فرانسه تأکید می‌کند نمی‌تواند اصل بودن این پیغام را تأیید کند ولی با بررسی‌های انجام شده مشخص شد صدای فردی که ضبط شده با پیغام‌های پیشین وی مطابقت دارد.
 
همچنین مشخص نیست زمان ضبط این پیام چه هنگام بوده ولی در آن به ائتلاف ۳۴ کشور ضد گروه «حکومت اسلامی» [تروریست‌های داعش] که ۲۴ آذرماه توسط عربستان سعودی اعلام شد، اشاره شده است.
 
فردی که صدایش در این پیغام ضبط شده در این زمینه می‌گوید: «ائتلافی را اعلام کرده‌اند که نام دروغین "اسلامی" بر آن نهاده‌اند و هدفش نبرد با خلافت است».
 
در این پیام اضافه شده، «اگر این ائتلاف اسلامی بود با اعلام پیروزی، به مردم سوریه یاری می‌رساند».
 
رهبر داعش در ادامه از مردم عربستان سعودی می‌خواهد علیه "ستمگران مرتد" قیام کنند و "انتقام شهروندان خود را در سوریه، عراق و یمن" بگیرند.
 
او در این پیغام همچنین رهبران عربستان را متهم می‌کند که هدفش از انجام حملات هوایی علیه شیعیان حوثی در یمن خشنود کردن کشورهای غربی‌است.
 
البغدادی تأکید می‌کند که حتی یک لحظه فلسطین را فراموش نکرده و به اسرائیل حمله می‌کند.
 
او می‌گوید: «به زودی زود با اذن خدا صدای گام‌های مجاهدان را خواهید شنید... ما روز به روز به شما نزدیک‌تر می‌شویم».
 
 
    
بخش فارسی دویچه وله آلمان:
ابوبکر بغدادی می‌گوید: «...خبر خوب را بشنو که وضعیت حکومت ما خوب است. هر چه جنگ علیه آن شدیدتر باشد، ناب‌تر و پرطاقت‌تر می‌شود.»
 
رویترز می‌نویسد که اصالت این پیام را که روز شنبه (۲۶ دسامبر / ۵ دی) به حساب‌های توییتری فرستاده شده که پیش از این بیانیه‌های "دولت اسلامی" را منتشر می‌کردند، نمی‌توان تأیید کرد.
 
در پیام منتسب به ابوبکر بغدادی به اقدام‌های عربستان سعودی برای تشکیل ائتلافی از نیروهای نظامی کشورهای مسلمان برای جنگ علیه "دولت اسلامی" [داعش] نیز به تندی حمله شده است.
 
به گزارش خبرگزاری آلمان، در پیام منتسب به ابوبکر بغدادی همچنین اسرائيل تهدید به حمله شده است. در این پیام گفته شده که "دولت اسلامی" گام به گام به اسرائيل نزدیک‌تر می‌شود و اسرائيلی‌ها باید انتظار حمله جهادیون را داشته باشند.
 
 
حمله داعش به عربستان و اسرائیل/ چرا البغدادی، مدعی فلسطین شد؟!
 
 
بخش فارسی صدای آمریکا هم با استفاده از این جمله که "اصالت پیام صوتی ۲۴ دقیقه که روز شنبه بر شبکه توییتر قرار گرفت هنوز تایید نشده است" بر تهدید صهیونیست‌ها و سعودی‌ها از سوی سرکرده داعش تأکید می‌کند.
 
به نوشته سایت وابسته به وزارت خارجه آمریکا، گوینده این پیام تلاش های عربستان سعودی برای تشکیل ائتلاف کشورهای مسلمان در مبارزه با داعش را مورد انتقاد قرار می دهد.
 
این پیام همچنین خواستار از جا برخاستن سعودی و کار علیه اسرائیل شده است.


منبع:جام نیوز
انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۶ دی ۱۳۹۴
تا زمانی که سپاه ایران هست ولایت هست داعش نیست امنیت هست اجنبی نیست داعش اگه به اسرایل حمله کرد باید تمام مسلمانان جشن بگیرن در صورتی که اینطور نیست خود داعشیها دست پرورده اسرایل کثیفن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۸ دی ۱۳۹۴
ابوبکر بغدادی مثل سگ داره دروغ میگه خودش که نوچه وهابی ها و صهیونیستها هست داره بازار گرمی می کنند این پیامش هم از سیاستهای شکست خورده وههابیها و صهیونیتهای کثیف هست برای فریب محافل جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۶ دی ۱۳۹۴
بنظرم تازه از خواب بیدار شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۶ دی ۱۳۹۴
به هر حال گویا نیت اصلی از انتشار چنین پیام صوتی از سوی داعشی‌ها این بوده است که فشار را از روی رژیم صهیونیستی و پادشاهی سعودی بردارند و در افکار عمومی مردم جهان اینگونه وانمود کنند که داعش با عربستان و رژیم صهیونیستی هم مخالف است


دقیقا....