ساری؛

برخورداری مازندران از سطح زیرکشت بالا در محصول کیوی

مازندران از سطح زیرکشت بالایی در محصول کیوی برخوردار است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: مازندران از سطح زیرکشت بالایی در محصول کیوی برخوردار است.

سید احمد طاهری افزود: در راستای برنامه های آموزشی و ترویجی و بمنظور ارتقاء علمی و تجربی بهره برداران، یک دوره کارگاه آموزشی مهارتی پرورش کیوی در مرکز جهاد کشاورزی بیشه جنوبی شهرستان بابل برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه محصول کیوی سطح زیر کشت مناسبی از باغ‌های استان را به خود اختصاص داده است گفت: کیوی از جمله میوه‌هایی است که از لحاظ تغذیه‌ ای و خواص درمانی دارای ارزش بالایی است.

طاهری افزود: اصول مدیریت باغداری کیوی در مرحله کاشت، داشت و برداشت، چگونگی تکثیر قلمه کیوی و نحوه کاشت نهال، نحوه انجام آزمون خاک، برگ و میزان مصرف بهینه کود شیمیایی در باغات کیوی، علائم کمبود عناصر پر مصرف و کم مصرف، نحوه انجام هرس مناسب شاخه ها، نحوه آبیاری مناسب و ایجاد زهکش در باغ کیوی، آشنایی با بیماری ها و آفات این محصول و روش پیشگیری و مبارزه با آن ها،روش صحیح برداشت محصول و مسائل مربوط به انبارداری از موضوعات ارائه شده به فراگیران بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با بیان اینکه فراگیران از باغ کیوی در روستای منصور کنده بازدید و از نزدیک بصورت عملی با چگونگی هرس و برداشت آشنا شدند گفت: برای فراگیران گواهی شرکت در دوره صادر شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: ساری ، مازندران ، کیوی ، کشت ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.