مسعود دلخواه درباره نیازمند بودن جشنواره فجر به روند ثابت و اثر نمایشی خود گفت.

مسعود دلخواه کارگردان منتخب در بخش تازه‌های تئاتر سی و چهارمین جشنواره فجر، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند هر ساله آن گفت: به علت تغییر دبیر که هر سال این اتفاق رخ می‌دهد، روند ثابتی وجود ندارد. اگر حداقل هر سه سال یکبار دبیران جشنواره تغییر نکنند، ما شاهد یک روند و سیاست ثابت خواهیم بود که این عمل باعث چشم‌اندازی درازمدت می‌شود.

کارگردان نمایش «ریچارد سوم» درباره نمایش خود بیان کرد: این نمایش یکی از آثار معروف شکسپیر است که آن را دراماتورژی کرده‌ام و هدف آن نشان دادن افرادی است که به هر وسیله‌ای می‌خواهند به قدرت برسند؛ اما این روند سرانجام عاقبت خوشی برایشان ندارد.

وی در رابطه با انگیزه خود از انتخاب این اثر عنوان کرد: خوبی نمایش به این است که به زمان و مکان خاصی برنمی‌گردد و در هر موقعیتی قابل درک است. همچنین شخصیت‌پردازی قوی که دارد، انسان را بیشتر جذب خود می‌کند.

دلخواه در راستای سبک «ریچارد سوم» تصریح کرد: متن نمایش رویکردی مدرن به یک اثر کلاسیک دارد، بدین منظور که ما خودمان را محدود به یک چهارچوب سنتی نکرده‌ایم بلکه یک رویکرد اخلاقی هم دارد.

کارگردان نمایش «دژاوو» درباره اجرای عمومی نمایش خود گفت: در خرداد ماه سال آینده در سالن چهارسو نمایش «ریچارد سوم» را روی صحنه خواهیم برد و اگر فرصت شود، در بخش مهمانان حرفه‌ای هم اجرا خواهیم کرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار