امیرحسین حریری در هفته ای که گذشت از بازگشایی تالار مولوی در نیمه دی‌ماه خبر داد.

شمارش معکوس برای افتتاح تالار مولویبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مهمترین رویداد های تئاتر در هفته گذشته را در ادامه میخوانید .

خبرهایی از گوشه وکنار تئاتر  
رییس تالار مولوی درباره زمان بازگشایی این تالار نمایشی که مراحل پایانی بازسازی خود را سپری می‌کند، اعلام کرد تمام تلاش‌ها بر این است که در نیمه دی‌ماه تالار مولوی بازگشایی شود.   همچنین اعضای شورای هنری تالار مولوی مشخص شده‌اند و تنها مرحله باقیمانده، صدور احکام اعضا است که به محض صدور احکام، اعضا معرفی می‌شوند.
 
اجرای عمومی نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار...» به کارگردانی علی رفیعی، به دلیل استقبال مخاطبان تا پایان دی‌ماه تمدید شد همچنین  برای جبران اجراهای تعطیل شده از سوی تالار وحدت،  این نمایش روزهای شنبه نیز به صحنه می‌رود و تخفیف دانشجویی علاوه بر یکشنبه‌ها، شنبه‌ها نیز لحاظ می‌شود.

مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رییس مجموعه تماشاخانه ایرانشهر اعضای شورای سیاستگذاری مجموعه تئاتر ایرانشهر را معرفی کرد بهروز غریب‌پور، آتیلا پسیانی، فرهاد مهندس‌پور، حسین مسافر آستانه و حسین پارسایی از اعضای این شورا هستند.

مهرداد کورش نیا  نویسنده و کارگردان نمایش «مونس» اقتباس این اثر نمایشی از یک داستان کوتاه سو تفاهم تلقی کرد.

مراسم اولین دوره مدال خورشیدی عصر روز شنبه ۲۸ آذرماه در سالن شهید آوینی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد و طی آن ایرج رامین‌فر و منوچهر شجاع طراحان سینما و تئاتر این مدال را دریافت کردند.

تریلی نمایش سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفرهای زمستانی خود، ۲ نمایش «مهر و ضحاک»و« تکه زمینی به اندازه پوست گاو»  را به استان‌های مختلف کشور می‌برد.

مایش«نمی‌دونم فردا چی می‌شه» نوشته تنسی ویلیامز و به کارگردانی فریبرز کریمی به جشنواره بین‌المللی تئاتر ITFOK در کرالای هند دعوت شد.

برنامه «نقد تئاتر» که شنبه ۵ دی ماه ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود به نقد و بررسی نمایش «شب آوازهایش را می خواند» می پردازد.

تازه های تئاتر
نمایش «اعوجاج» به کارگردانی بهزاد غلامی از پنجشنبه سوم دی ماه در تالار ناصر خسرو اجرای عمومی خود را آغاز می کند.

نمایشنامه «شایعات» نوشته نیل سایمون و ترجمه بهروز بختیاری و مینا رضاپور و به کارگردانی ساناز زمانی ۳ و ۴ دی ماه، ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای سرو خوانش می شود.

نمایش کودک شاد و موزیکال «بچه زرنگش خوبه» که از هفته پایانی آذرماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفته تا ۲۵ دی در این مجموعه فرهنگی هنری میزبان مخاطبان خواهد بود.
 
چند خط از جشنواره های تئاتر  
سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر استانی ۲۰ دی ماه در استان البرز آغاز می شود.

دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، از میان ۲۰۰ نمایش متقاضی شرکت در بخش مرور جشنواره تعداد ۳۵ اثر را برای حضور در این بخش انتخاب کرد.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک در اولین نشست رسانه‌ای این دوره به نکات مختلفی اعم از وضعیت آغاز به کار جشنواره شانزدهم و وضعیت اجرای عمومی آثار اشاره کرد.

هیات بازبینی بخش صحنه ای نخستین هفته تئاتر دانشگاهی باران (هفته دانشکده هنر معماری) پس از بررسی و ارزیابی آثار شرکت کننده در این بخش و تشکیل جلسه نهایی در ۲۹ آذر ماه، آثار پذیرفته شده برای اجرا در بخش صحنه ای و نمایشنامه خوانی را معرفی کردند.
 
دومین جشنواره سراسری نمایش‌های سنتی با معرفی نفرات و گروه‌های برتر در ساری به کار خود پایان داد.

بنیاد محمود استادمحمد اسامی سه نامزد نهایی دریافت نشان استادمحمد برای برترین نمایشنامه سال ۱۳۹۳ را اعلام کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار