عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه دولت برای بودجه سال آینده باید قیمت واقعی نفت را لحاظ کند گفت: باید به فکر ساختار اصلاح بودجه‌ کشور باشیم.

سید سعید حیدری طیب در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: کاهش بهای طلای سیاه به دلایل مختلف از جمله موضوع سیاسی برمی‌گردد و پیش بینی می‌شود قیمت نفت باز هم  روند نزولی به خود  بگیرد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر  افزایش سقف تولید و صادرات ایران در کاهش قیمت نفت بی‌تاثیر نبوده و عربستان هم در تلاش است که قیمت نفت را کاهش دهد که همه این عوامل دست به دست هم داده و باعث افت قیمت طلای سیاه شد.

حیدری طیب با اشاره به اینکه بودجه کشور به نفت وابسته است، گفت: براساس آمار 50درصد بودجه کشور وابسته به نفت است اما این وابستگی به نظر بیش از 50درصد باشد، بنابراین باید به فکر ساختار اصلاح بودجه‌ای کشور باشیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: مهم‌ترین برنامه برای کاهش وابستگی بودجه به نفت، همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اجرای سیاست‌های اقتصاد مقامتی است؛ البته زمانی‌های هم بود که قیمت نفت کاهش یافت بود که کشور را خوب اداره کردیم و در زمانی خیلی بالا رفت و به جای استفاده باعث تورم شد.

حیدری طیب با تاکید بر اینکه سوء مدیریت در کشور تاثیر منفی زیادی نسبت به کاهش قیمت نفت بر اقتصاد کشور دارد، بیان کرد: باید کاهش قیمت نفت را با برنامه ریزی و مدیریت حساب شده این موضوع را مدیریت کنیم و یک برنامه اقتصادی داشته باشیم که این می‌تواند باعث منفک شدند بودجه از نفت شود که انجام این کار یک الزام است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در مورد قیمت نفت در بودجه95، گفت: دولت برای بودجه سال آینده باید قیمت واقعی نفت را لحاظ کند و به نظرم قیمت حدود 25دلار برای هر بشکه نفت در بودجه مناسب است و نباید نرخی باشد که باعث کسری بودجه شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


برچسب ها: نفت ، قیمت ، بودجه ، دلار ، تولید ، صادرات ، ارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار