عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضور بانوان در مجلس خبرگان منعی ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه استانهای گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه بررسی راهکارهای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در  شهرستان اهواز اظهار  داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول 37 سال عمر خود شاهد دیدگاه‌های متفاوتی بوده، حرف‌های بسیار شنیده و تحمل کرده است لذا تنها راه علاج این فراز و نشیب‌ها، سعه صدر است.

وی در ادامه افزود: تا زمانی که به عنوان مسئول در سیستم‌های مختلف مشغول به‌کار بوده و سواره هستیم نمی‌توان وضعیت آنان که پیاده مسیر را طی می‌کنند، مرور کنیم بلکه زمانی که از مسئولیت‌های خودمان فاصله گرفتیم تازه متوجه می‌شویم وضعیت دیگران چگونه است.

ناطق نوری در بخش دیگری از اظهاراتش خود به موضوع برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی اشاره کرد و گفت: من پیشنهاد این کار را به رهبر معظم انقلاب دادم که در این نشست‌ها عده‌ای موافق و مخالف دور هم جمع شوند و بحث‌ و نظرات مختلف را به تبادل بگذارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به بحث حضور 30 درصدی بانوان در لیست‌های انتخاباتی تصریح کرد: با این مقوله مخالف هستم زیرا اعتقادم بر این است بانوان ایران اسلامی را نباید محدود کرد چرا که شاید مردم بخواهند بیش از 30 درصد به خانم‌ها رای بدهند و این اتفاق رضایت‌بخش نیست.

وی با اشاره به ثبت نام بانوان برای حضور در مجلس خبرگانگفت: در مورد مجلس خبرگان نیز حضور بانوان بدون اشکال است و از نظر قانونی هیچ منعی ندارد، بانوان نیز مثل آقایان با ملاک‌های یکسان برای حضور در خبرگان مورد ارزیابی قرار گرفته و اجتهادشان بررسی خواهد شد.


انتهای پیام/گ

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.