در آستانه هفته وحدت پنجمین همایش آیین برادری در کهنوج برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در این مراسم که معتمدان و سران طوایف شیعه و سنی شهرستانهای شرقی و جنوبی استان کرمان حضور داشتند، نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت با تبیین مسائل روز اسلام گفت: دشمنان در دو بعد مذهبی و فرقه‌ای در بین جوامع اسلامی رسوخ کرده است و در حال تخریب اصول و اعتقادات آنان هستند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی با اشاره به نابودی زیرساختهای عراق و سوریه به خاطر جدایی فرقه های مذهبی خاطرنشان کرد: بین اقوام و مذاهب استان کرمان هیچگونه اختلافی دیده نمی شود و حضور پررنگ مردم این منطقه در مناسبات ملی، مذهبی و سیاسی نمایانگر توجه و دلبستگی آنان به اسلام و نظام اسلامی است.

مولوی محمد اسحاق مدنی، عضو عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم با اشاره به مشترکات شیعه و سنی افزود: شیعه و سنی کلیات اسلام را قبول دارند و دارای مشترکات زیادی هستند، اگرچه اختلافاتی هم وجود دارد اما دشمنان اسلام با اختلاف افکنی در صدد ضربه زدن به اصل اسلام هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان هم گفت: وحدت شیعه و سنی فقط مختص مرزهای داخل کشور نیست بلکه تمام فرقه‌های اسلامی در جهان را شامل می‌شود،چرا که دشمنان با تفرقه انگیزی بین مسلمانان راه تسلط بر کشورهای اسلامی را در پیش گرفته‌اند و چهره‌ای خشن و ظالمانه‌ از اسلام در دید جهانیان ترسیم کرده‌اند.

حجت الاسلام عرب‌پور وظیفه روحانیون شیعه و مولوی‌های اهل تسنن را گسترش وحدت و همدلی و جلوگیری از تفرقه میان جوامع اسلامی دانست.

انتهای پیام/ گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.