دومین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب، در حالی آغاز به کار کرد که دانشجویان و علاقه مندانی از کشور هلند هم در آن حضور داشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، "محمدمهدی مهرزاد" دانشجوی آموزش و پرورش از هلند در خصوص این همایش، گفت: همایش خوب و با استعدادهای جوان بسیاری بوده است.

برایم جالب بود که جمعی از شرکت کنندگان، از جوانان با استعداد بودند که برای نسل جوان، باعث امیدواری است.

اطلاعاتی که در سخنرانی های ارایه می دادند، بسیار دقیق و عمیق بود.

"احمد مهرزاد" خبرنگار تلویزیون ملی هلند و شبکه های خارجی از لاهه هلند هم از شیوه آشنایی خود با دانشگاه علوم پزشکی گفت که هر ساله یک کنفرانس منع گسترش سلاح های شیمیایی (OPCW)، در هلند برگزار می  شود و کشورهای مختلفی در آن شرکت می کنند؛ جانبازان شیمیایی ایران هم، نمایشگاهی برپا می کنند که من به کمک دوستان جانبازم که شیرازی بودند، شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز را شناختم.

وی در خصوص همایش سیره نبوی افزود: همایش خیلی جالبی بود و در آن مسایل طب، از نظر سیره نبوی بحث می شد و اساتید و دانشجویان بسیاری در آن حضور داشتند و از بین ما هم دانشجویان نمونه هلندی بودند که تبادل نظر در مسایل طبی داشتند.

"مهرزاد" ادامه داد: این همایش بیانگر طب از دیدگاه اسلام و پیامبرش است و برای ما جالب بود که این چنین همایشی از نظر آموزه های دینی و معنوی در ایران برگزار می شود.

"سارا پاستور"، معلم آموزش و پرورش آمستردام هلند دیگر شرکت کننده این همایش بین المللی، 25 سال است که مسلمان و 12 سال است که شیعه شده است.

وی گفت: تصور نمی کردم در ایران، چنین همایش بزرگی برگزار شود؛ من در حاشیه برگزاری، با دانشجویان صحبت کردم و گفتم این همایش، حرکت خوب و بزرگی است و بهتر است از کشورهای دیگر هم دعوت شود.

"پاستور"معتقد است: نتیجه و هدف این همایش این است که اسلام در هر زمینه ای، حرف برای گفتن دارد.

"صفا العقابی" هم معلم آموزش و پرورش کشور هلند است.
وی با اشاره به مقاله یکی از سخنرانان در خصوص سلاح های شیمیایی، که برایش قابل توجه بوده، بیان کرد: من در اروپا شنیده بودم که ایران سلاح شیمیایی دارد، ولی الان متوجه شدم که این طور نیست و همایش خیلی خوب و مفیدی بود که علم طب را از نظر اسلام مورد بررسی قرار می دادند و بحث می کردند.

"حنان الکتوبی" هم دانشجوی دکتریPHD  شیمی از هلند است که اطلاعات این همایش را همراه با اطلاعات بسیاری می خواند و می گوید: تصور نداشتم که همایشی این چنین باشکوه در ایران برگزار شود.
وی افزود: پیشرفت های علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را می دانستم، چون یکی از اساتید دانشگاه هلند، در شیراز درس می خواند.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.